Lietuvos gamintojų ir tiekėjų konferencijoje – „Maximos“ įsipareigojimai partneriams
2018 m. lapkričio 09 d.
Grįžti į sąrašą

Vilniuje antrą kartą surengta „Lietuvos gamintojų ir tiekėjų konferencija“ – unikalus Lietuvos verslo renginys, kuriame dalyvavo daugiau nei 600 Lietuvos įmonių vadovų, komercijos, pirkimų ir rinkodaros ekspertų. Konferencijos iniciatoriaus – lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ – kvietimu verslo atstovai susirinko apžvelgti ekonomikos ir mažmeninės prekybos aktualijų bei aptarti naujausias tendencijas.

Konferencijos atidarymo metu prekybos tinklo „Maxima“ generalinė direktorė Kristina Meidė pristatė septynis įsipareigojimus, kuriais prekybos tinklas vadovaujasi bendradarbiaudamas su savo tiekėjais. Tai skaidrumas, sąžiningumas, atvirumas, geranoriškumas, tvarumas, dialogas ir lietuviškumas.

„Formuodami geriausiai visų pirkėjų poreikius patenkinantį asortimentą, įsipareigojame būti dar atviresni Jūsų pasiūlymams – net mažiausių prekių kategorijų asortimentą peržiūrėsime ne mažiau kaip keturis kartus per metus, taip sudarydami papildomų galimybių dažniau pasiūlyti naujovių. Visada gausite ir grįžtamąjį ryšį dėl priimtų sprendimų, susijusių su siūlomų prekių atrinkimu, taip sudarant galimybes abipusiai naudingam ir rezultatyviam bendradarbiavimui“, – teigė K. Meidė.

Ji taip pat pažymėjo, kad net 80 proc. šviežio maisto „Maximoje“ yra lietuviškas, o lietuviškos prekės sudaro daugiau nei pusę visų parduodamų prekių, todėl prekybos tinklas įsipareigoja išlaikyti lietuviškos kilmės prekių kiekį bei stengtis plėsti vietos gamintojų produkcijos skaičių asortimente. „Maxima“ taip pat palaiko ir skatina sprendimus, produktus bei iniciatyvas, susijusias su sveikesnės mitybos skatinimu, aplinkos ir išteklių tausojimu, lietuviškumo ir tautinių vertybių puoselėjimu, taip pat dėmesiu socialinės atskirties šalyje mažinimui.

„Tai yra tie įsipareigojimai, kurių laikysimės ir kurie leis mums kartu pasiekti gerą ir abipusiai naudingą rezultatą“,– pridūrė „Maximos“ vadovė.

Pirkėjams vis svarbesnė tampa kaina

Laura Galdikienė, „Swedbank“ vyresnioji ekonomistė, apžvelgė Lietuvos ekonomikos padėtį. Anot jos, nuo pat nepriklausomybės atgavimo, Lietuvoje prekybos sektorius išgyveno auksinį augimo amžių, tačiau artėjant prie ES vidurkio, augimo tempas pamažu lėtės.

„Prognozuojame, kad kitąmet atlyginimai dar augs labai sparčiai, tačiau vėliau augimas, kartu su pasaulio ir Europos ekonomikomis, sulėtės. Žvelgiant į ateitį, visuomenė sens, o pagrindinis prekybininkų iššūkis bus įtikti vyresnio amžiaus vartotojams, kuriuos dabar laikome Y ir Z kartomis“,– prekybos sektoriaus atstovams teigė L. Galdikienė ir pridūrė, kad dėl to ateityje kainos faktorius renkantis produktą taps tik svarbesnis.

Daiva Buckonytė, „Nielsen Lietuva“ verslo plėtros ir įžvalgų skyriaus vadovė Baltijos šalims, pristatė atliktą Lietuvos pirkėjų tyrimą. Jis parodė, kad renkantis parduotuves Lietuvos pirkėjams yra svarbi galimybė apsipirkti vienu ypu, kainos ir kokybės santykis, maloni aplinka, asortimentas bei nuolatinė prekių pasiūla.

„Kalbant apie visą kainų suvokimo foną, lietuviai tikrai išsiskiria Europoje – net 99 proc. jau kelintus metus iš eilės teigia, kad kainos auga, tačiau vis dar esame ta šalis, kurioje pirkėjai nuoširdžiausiai prisipažįsta nežinantys kas kiek tiksliai kainuoja. Atrodytų turėtumėm būti kaip vengrai ar čekai, kurie taip pat susirūpinę kainų kilimu, tačiau šioje srityje esam mažiau racionalūs, nes paprasčiausiai negalime įvardinti kas kiek kainuoja“, – teigė D. Buckonytė.

Tuo tarpu „Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė priminė keturis „Maximos“ pirkėjų portretus. Tai rūpestingoji šeimos mama, kuri perka daug šviežių produktų ir daug gamina namie, sveikuolė, kuri rūpinasi produktų sudėtimi, nori ekologiškų ir sveikų produktų, skubančioji, kuri nori, kad produktai ir patiekalai būtų labai greitai pagaminami, ir taupioji, kuri ieško mažiausios kainos ir perka daug šviežių produktų.

„Visiems pirkėjams kaina yra svarbi, tačiau kiekvienas segmentas savo pirkinių krepšeliui kelia skirtingus reikalavimus – vieniems svarbu platus pasirinkimas, kitiems kokybė ir ekologiškumas. Akcijas irgi mėgsta visi, tačiau vieni labiau jų ieško kasdienėms prekėms ir šviežiam maistui, o kiti – bakalėjai ir pramoninėms prekėms“, – pirkėjus įvertino V. Drulienė.

Anot V. Drulienės, jau kuriant naują produktą verta iškart galvoti, kokiam pirkėjų segmentui jis bus skirtas, koks to segmento gyvenimo būdas, taip pat būtina įsivertinti pirkėjo jautrumą kainai bei komunikacinėmis priemonėmis išryškinti produkto kuriamą vertę.

Svarbiausias iššūkis gamintojams – tvarumas

Žiedinės ekonomikos konsultantė Rasa Tumaševičiūtė konferencijos dalyviams pristatė naujausias beatliekinės gamybos tendencijas bei ES direktyvas, kurios palies visus gamintojus.

„Šiuo metu gyvename linijinės ekonomikos laikais, tačiau žaliavų gamybai trūksta, todėl bus siekiama kurti reguliavimą, kuris privers jas tausoti. Pavyzdžiui, net 33 proc. žaliavų prarandama tiekimo grandinėje ir būtent tai sumažinti stengsis ES. Ateityje teisinė aplinka taps vis griežtesnė, todėl pradėti ruoštis reikia jau dabar“, – teigė ekspertė.

Lietuvos gamintojus ji ragino pasinaudoti ES parama ir skubėti priimti sprendimus dėl plastikinių pakuočių naudojimo, kurios netrukus gali būti griežtai apribotos.

„Reiklesnės tampa ne tik priežiūros institucijos, bet ir vartotojai, todėl keiskitės dabar, nes jus aplenkę konkurentai, ne tik sutaupys pinigų, bet ir pasiims jūsų pirkėjus“, – pridūrė R. Tumaševičiūtė.

Jai pritarė pakuotės dizaino ir ženklodaros agentūros „Étiquette” partneris Edvardas Kavarskas, kurio nuomone pakuočių tvarumas ir ekologija jau tapo ne privalumu, o būtinybe.

„Prieš 10 metų pakuotės ekologija buvo svarbi tik 1 proc. pirkėjų, o dabar šis skaičius siekia jau daugiau nei 20 proc.. Šiemet net 82 proc. Lietuvos gyventojų teigė, kad rūšiuoja atliekas, o socialiniuose tinkluose sparčiai auga grupės, kuriose diskutuojama apie ekologiškus ir neteršiančius produktus. Būtent tokie vartotojai turi daugiausia perkamosios galios, todėl priėmę aplinkosauginius sprendimus šiandien, net tik sutaupysite pinigų, bet ir atrasite naujų pirkėjų, kuriems svarbi ekologija“, – tvirtino pakuotės dizaino ekspertas.

Apie bendrovę „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

Mūsų paslaugosVisos paslaugos

MAXIMOS dovanų kortelės ir čekiai Paskolos Bilietai į renginius Elektroninis bilietas TAX-FREE paslauga Pinigų išgryninimo paslauga
Sąskaitų išrašymas
Patogus būdas gauti sąskaitas faktūras
Plačiau
{literal} {/literal}