Išvien su gamta
Grįžti į sąrašą
„Maxima“ - atsakinga visuomenės narė, tausojanti aplinką, kurioje veikia, juk įmonės sėkmė neatskiriama nuo ją supančios kultūrinės, socialinės ir fizinės aplinkos klestėjimo. Todėl visuomet buvo stengiamasi nustatyti tokias visuomeninės veiklos kryptis, kurios prasmingai galėtų prisidėti prie bendrojo gerbūvio kūrimo.

Standartai
2008 metais „Maxima“ pirmoji iš mažmeninės prekybos tinklų Lietuvoje pradėjo diegti ir 2009 metais įsidiegė tarptautinius ISO 9001:2000 ir ISO 14001:2004 standartus, kurie padeda optimizuoti organizacijos vidaus procesus bei sumažinti įmonės vykdomų procesų daromą poveikį gamtai.
 
ISO 9001:2000 - tai tarptautinis kokybės vadybos sistemos standartas, nukreiptas į vidinius organizacijos procesus. Šis standartas užtikrina, kad organizacijos procesų valdymas orientuotas į nuolatinį vartotojų poreikių patenkinimą. Šis standartas padeda prekybos tinklui sumažinti klaidų skaičių aptarnaujant klientus ir valdyti procesus, kurie užtikrina priimtinų klientams produktų teikimą. Efektyvi ryšio su klientais sistema leidžia gerinti klientų pasitenkinimą ir lojalumą. Tuo tarpu darbuotojams dirbti įmonėje, kurioje šis standartas įdiegtas, patrauklu dėl aiškių reikalavimų, sistemingos darbo metodikos: sumažėja pasikartojančių ar nereikalingų darbų.  

Vadovaudamasi tarptautiniu kokybės valdymo ir aplinkosaugos standartu ISO 14001 „Maxima“ stengiasi visose savo veiklos srityse mažinti poveikį aplinkai – diegiami nauji sprendimai energetikos srityje, nuolatos kontroliuojami padalinių elektros, vandens, šilumos energijos sąnaudų rodikliai. Surinkti duomenys analizuojami ir ieškoma sprendimų kaip efektyviau panaudoti energetinius resursus mažinant neigiamą poveikį aplinkai ir tuo pačiu pagerinti darbuotojų darbo sąlygas bei klientų apsipirkimą.

Be anksčiau minėtų ISO standartų „Maxima“ dirbdama taip pat vadovaujasi „Kokybės ir aplinkosaugos politika“, kuria užtikrina, kad veiklos procesai atitinka teisinius ir kitus reikalavimus, yra efektyvūs, orientuoti į kokybiškus rezultatus ir prisideda prie neigiamo poveikio aplinkai mažinimo. Taip pat šiuo dokumentu įmonė įsipareigoja nuolatos analizuoti klientų poreikius ir lūkesčius, siekiant maksimalaus jų patenkinimo, tiekti saugias, geriausios kokybės ir kainos santykio prekes. Į šį procesą besąlygiškai įtraukiami ir įmonės darbuotojai.

Energetinių resursų mažinimas
Siekiant efektyvinti esamą elektros energijos suvartojimą, per artimiausius penkerius metus siekiama rekonstruoti  senesnes ir daug energetinių resursų sunaudojančias parduotuves. Didžiojoje dalyje padalinių palaipsniui yra diegiamos naujos išmaniosios apšvietimo ir jo valdymo sistemos, tobulinama energetinių resursų kontrolės sistema, projektuojamos ir įrenginėjamos technologinio šaldymo išskiriamos šilumos panaudojimo sistemos. Taigi per artimiausius penkerius metus planuojame  sumažinti elektros energijos suvartojimą  nuo 5 iki 10 proc.

Aplinkos taršos mažinimas
Siekdamas sumažinti aplinkos taršą, prekybos tinklas „Maxima“ taip pat jau trejus metus tendencingai atnaujina prekes gabenančių autotraukinių parką ir tokiu būdu sumažina kuro sąnaudas apie 15 proc. Taip pat dalis krovinių bendrovei transportuojama ne automobiliais, bet jūrų transportu. Aplinkos tarša mažinama ir optimizuojant prekių tiekimą į parduotuves (sudarant ir efektyviai valdant prekių pervežimo srautus).

Pakuočių ir smulkios elektros įrangos surinkimo sistema
„Maxima“ yra vienas didžiausių importuotojų šalyje, todėl įmonei itin svarbu, kad pakuočių, elektronikos, baterijų ir kitos atliekos būtų tvarkomos efektyviai. „Maxima“ taip pat yra  įdiegusi pakuočių apskaitos sistemą ir taip užtikrina griežtesnę atliekų kontrolę, vysto galvaninių elementų, naudoti  nebetinkamos smulkios elektros įrangos surinkimo sistemą. Įmonė taip pat yra didžiausią pakuočių atliekų tvarkymo patirtį Lietuvoje sukaupusios organizacijos „Žaliasis taškas“ narė bei dalininkė. Bendradarbiaujant su šia organizacija kuriama ir tobulinama pakuočių atliekų rūšiavimo ir surinkimo konteinerinė sistema, kuri leidžia pirkėjams jų išrūšiuotas atliekas išmesti į atitinkamoms atliekoms (popieriui, plastikui, metalui) skirtus konteinerius. Stengiamasi užtikrinti, kad pakuočių tvarkymo sistema tinklo parduotuvėse veiktų darniai ir atliekos būtų rūšiuojamos ir vėliau perduodamos atliekų tvarkytojams, kurie šias atliekas naudoja kaip antrinę žaliavą.

„Maxima“ taip pat yra elektros ir elektroninės įrangos bei baterijų ir akumuliatorių gamintojų, importuotojų įsteigtos organizacijos EPA narė. Šios organizacijos bei prekybos tinklo „Maxima“ iniciatyva, tinklo parduotuvėse yra pastatyti 200 konteinerių, į kuriuos pirkėjai gali mesti baterijas, lemputes ir smulkiąją elektroniką, o prie 25 tinklo parduotuvių pirkėjams matomose vietose pastatyti stambių elektros prietaisų ir elektronikos surinkimo konteineriai, kuriuose pirkėjai gali palikti stambią buitinę techniką ir elektroniką. Visa surinkta elektronika ir baterijos perduodama perdirbėjams.

Bendrovėje veikia vieninga atliekų ir perdirbti atiduodamų antrinių žaliavų apskaita, įdiegtas atliekų apskaitos registras ir taip užtikrinta griežtesnė atliekų kontrolė, o siekiant maksimaliai sumažinti atliekų patenkančių į sąvartynus kiekį, parduotuvės atskirai atrūšiuoja ir negyvūninės kilmės atliekas, kurias tvarkančios įmonės perduoda ūkiams arba kompostavimui.

Plastikinių maišelių naudojimo mažinimas
Bendrovė vysto ir aplinkai draugiškų maišelių koncepciją bei stengiasi ugdyti vartotojų sąmoningumą, kad šie mažintų plastikinių maišelių naudojimą bei rūšiuotų atliekas. Keletą pastarųjų metų pastebima tendencija, kad tiek vienkartinių maišelių, skirtų susidėti sveriamiems produktams, tiek ir plastikinių maišelių pirkiniams sunaudojimas tinkle nuosekliai mažėja. Lyginant 2013 metus su 2014 sumažėjo net 11 proc., o lyginant 2015 metus su 2014 plastikinių maišelių populiarumas tinkle sumažėjo dar 8 proc.

Jau kelerius metus prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse taikoma efektyvi priemonė, skatinanti klientus naudoti kuo mažiau plastikinių vienkartinių maišelių – sveriamų prekių skyriuose prie vienkartinių maišelių stendų pritvirtinti specialūs lipdukai, kuriuose klausiama – „Ar tikrai Tau reikia dar vieno maišelio?“. Įdiegus šį žymėjimą, vienkartinių plastikinių maišelių sunaudojimas sumažėjo 30 proc.

Siekiant dar labiau prisidėti prie gamtos apsaugos, buvo peržiūrėti ir darbo procesai parduotuvėse. Kasininkams – pardavėjams rekomenduojama į plastikinius vienkartinius maišelius dėti tik teplius, birius produktus arba tuos, kurie gali susitepti, pavyzdžiui, drabužius.

„Maxima“ prekybos tinklas dar prieš penkerius metus pirmasis savo klientams pasiūlė bioplastiko pagrindu pagamintą ekologišką maišelį, kurio pagrindą sudaro kukurūzų krakmolas. Šie maišeliai patvarūs, tinka ir daugkartiniam naudojimui, o nusidėvėję, tinkamai kompostuojant, visiškai suyra greičiau nei per dvejus metus, nepadarydami jokios žalos gamtai. Taip pat pastaraisiais metais populiarėja ir medžiaginiai daugkartinio naudojimo maišeliai, kurių „Maxima“ prekybos tinkle šiuo metu siūloma per 20 skirtingų rūšių.

Mūsų paslaugosVisos paslaugos

MAXIMA dovanų kortelės ir čekiai Paskolos Bilietai į renginius Elektroninis bilietas Tax-Free paslauga Išgryninimo paslauga
Sąskaitų išrašymas
Patogus būdas gauti sąskaitas faktūras
Plačiau
Naujienlaiškis
Gaukite naujausius pasiūlymus bei akcijas tiesiai į el. pašto dėžutę.