Apsipirkimo įpročiai atskleidžia, kurių miestų gyventojai labiau mėgsta kates, o kurių – šunis
2017 m. spalio 13 d.
Grįžti į sąrašą

Pasidalink:

Dauguma namuose gyvūnus laikančių žmonių žino, kam jų augintiniai tiesiog negali atsispirti. Lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ duomenys rodo, kad šeimininkai keturkojus ne tik mėgsta lepinti skanėstais, bet ir rūpinasi, kad augintiniai nesušaltų lauke atvėsus orams. Iš plataus asortimento pirkėjai vienas gyvūnams skirtas prekes renkasi dažniau negu kitas, tad pardavimų duomenys leidžia nustatyti, kuriame mieste daugiau šunų, o kuriame – kačių mylėtojų.

Konservuotas gyvūnų maistas – populiariausias būdas pradžiuginti augintinį

„Gera gyvūno sveikata ir savijauta priklauso nuo to, kaip žmogus juo rūpinasi. Naminiams gyvūnams skirtuose „Maximos“ parduotuvių skyriuose pirkėjai gali rasti daugiau nei 1000 skirtingų pavadinimų prekes, kad mažieji draugai būtų žvalūs, sotūs ir sveiki. Sudarydami prekių asortimentą dėmesio skiriame visiems augintiniams – nuo kanarėlių ir jūros kiaulyčių – iki veislinių kačių ir šunų“, – dalijasi „Maximos“ pirkimų departamento direktorė Vilma Drulienė.

Prekybos tinklo pardavimų duomenys atskleidžia, kad savo švelniakailėms katėms šeimininkai parduotuvėse perka ir sausą, ir konservuotą – šlapią ėdalą. Plati pasirinkimo laisvė užtikrina, kad šiuos keturkojus auginantys žmonės gali ramiai rūpintis savo globotiniais nuo pat pirmųjų dienų – „Maxima“ siūlo net 24 skirtingų pavadinimų ėdalą kačiukams, o suaugusioms katėms – apie 300 skirtingų mitybos produktų.

Iš viso per 2016 metus „Maximos“ prekybos tinklo parduotuvėse buvo parduota daugiau negu 12,7 milijono katėms skirto sauso ir konservuoto maisto pakuočių. V. Drulienė pastebi, kad kačių augintojai šlapio kačių ėdalo nuperka net penkis kartus daugiau negu sauso. „Savo pirkėjams visada siūlome pačią palankiausią kainą, kad ir kokią prekių grupę jie išsirinktų. Pavyzdžiui, jau kelerius metus iš eilės populiarumą išlaiko katėms skirti visaverčiai konservai su vištiena 410 gramų pakuotėje. Parduotuvėse šio ėdalo dėžutė kainuoja vos 35 centus. O populiariausias sausas ėdalas – jautienos ir ėrienos derinys, kurio 400 gramų pakuotė kainuoja 46 centus. Vidutiniškai vienas šuns arba katės savininkas per mėnesį „Maximoje“ savo augintinio poreikiams patenkinti išleidžia apie 6 eurus, iš kurių 5 eurai tenka gyvūnų mitybos produktams.“, – dalijasi V. Drulienė.

Šunų augintojai savo gyvūnams dažniausiai perka konservus su jautiena – visaverčio ėdalo šunims 1250 gramų pakuotė per metus prekių krepšeliuose atsiduria daugiau negu milijoną kartų. O sausas ėdalas bent du kartus atsilieka nuo šlapio maisto paklausos.

„Maximos“ pirkimų departamento direktorė V. Drulienė pastebi tendenciją, kad nuosekliai auga šunų skanėstų paklausa – šiemet šios rūšies prekių pardavimai buvo 17 procentų didesni negu per tą patį laikotarpį pernai, o gyvūnams skirtų žaislų paklausa paaugo dar smarkiau – net 30 procentų. „Žmonės rūpinasi ne vien visaverte augintinių mityba, tačiau vis dažniau palepina savo augintinius skanėstais bei pralinksmina žaislais“, – atskleidžia V. Drulienė.

Rūpinasi patogia kelione ir šiluma

Prekybos tinklo duomenys rodo ne tik lietuvių meilę gyvūnams, bet ir pomėgį keliauti. O keliaudami lietuviai stengiasi savo augintinių nepalikti vienų, todėl vis dažniau juos pasiima su savimi – gyvūnų kelionės prekių pardavimai „Maximoje“ šiemet yra daugiau negu dešimt kartų didesni už pernykščius.

Taip pat auga ir kitų su šunų ir kačių priežiūra susijusių prekių paklausa – palų, sauskelnių naminiams gyvūnams pardavimai šiemet yra 73 procentais didesni negu pernai, o kvapą naikinančių priemonių parduota 46 procentais daugiau.

Naminių gyvūnų augintojai reaguoja ir į orų pokyčius – lauke nukritus temperatūrai klientai „Maximos“ lentynose ima ieškoti savo šunims tinkamų drabužėlių – sausį šių prekių pardavimai šokteli į viršų dvigubai.

Lietuviškas kačių ir šunų mylėtojų miestų žemėlapis

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvių duomenys leidžia palyginti skirtingų miestų gyventojų pomėgius, poreikius ir pasirinkimus. Turimi skaičiai padeda susidaryti vaizdą, kur gyventojai laiko daugiau šunų, o kur – kačių.

„Dažnai girdime, kad vieniems žmonėms labiau patinka katės, o kitiems – šunys. Pardavimų duomenys atskleidė, kad panašiai galima suskirstyti ir Lietuvos miestus, mat vienuose nuperkama kur kas daugiau kačių ėdalo ir priežiūros priemonių, o kituose – šunų ėdalo, žaislų ir aksesuarų“, – atskleidžia V. Drulienė ir pateikia pavyzdžių: štai Visagine kačių ėdalo pakuočių nuperkama dvigubai daugiau negu šunų, o Tauragėje, Jurbarke ir Šilalėje dvigubą persvarą įgyja šunų ėdalo pardavimai.

Joniškio, Pakruojo ir Kazlų Rūdos gyventojai kone dvigubai dažniau perka naminių gyvūnų ėdalą negu kitų Lietuvos miestų gyventojai. O joniškiečiai, rokiškėnai, šiauliečiai, telšiškiai ir uteniškiai labiau negu kitų miestų atstovai rūpinasi gyvūnų priežiūros prekėmis.

Apie bendrovę „Maxima LT“

Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ šiemet mini savo 25-erių metų veiklos sukaktį. Tradicinės „Maximos“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena iš didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja Lietuvoje. Šiuo metu Lietuvoje veikia 238 „Maximos“ parduotuvės, kuriose dirba daugiau nei 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau kaip 550 tūkst. pirkėjų.

Pasidalink: