„Maxima“ ir „Maisto bankas“ kviečia aukoti alkstantiems
2015 m. kovo 23 d.
Grįžti į sąrašą

Šiandien prasideda tradicinė pavasarinė „Maisto banko“ akcija, truksianti visą savaitgalį. Jos metu „Maisto banko“ savanoriai ragins pirkėjus aukoti ir aukojamą maistą rinks 402 prekybos vietose visoje Lietuvoje, iš jų – 143 „Maxima“ parduotuvėse.

Manoma, kad šiais metais „Maxima“ pirkėjų paaukoto maisto kiekis ir vertė pakartos, o gal net viršys praėjusių metų aukojimo rezultatus. Pernai rudeninės „Maisto banko“ akcijos metu tinklo pirkėjai paaukojo daugiausia iki šiol – 172 tūkst. vienetų  maisto prekių, kurių vertė siekė daugiau kaip 161 tūkst. eurų. Tai sudarė beveik pusę viso „Maisto banko“ akcijos metu surinkto maisto. Vidutiniškai kiekvienas aukojęs „Maxima“ pirkėjas „Maisto bankui“ pirko maisto už daugiau nei 2,5 euro.

Dalis „Maxima“ pirkėjų „Maisto bankui“ suteiktos paramos, beveik 3,5 tūkst. eurų, paaukota su specialiomis, tik „Maxima“ parduotuvėse, esančiomis skrajutėmis prie kasų. Tokią galimybę „Maxima“ turi ir šiemet – padavę kasininkei prie kasų esančią skrajutę, jie gali paaukoti 1,45 euro (5 litus).

„Rudenį vykusios „Maisto banko“ akcijos metu skrajutėmis suaukotos sumos vertė buvo tolygi tai, kurią maisto produktais paaukoja klientai vienoje vidutinio dydžio „Maxima“ parduotuvėje. Tai rodo, kad tokia aukojimo galimybė klientams yra išties reikalinga“, – sako bendrovės „Maxima“ Generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.

„Maisto banko“ duomenimis, daugiausia prekybos tinklo „Maxima“ pirkėjai aukoja makaronų, kruopų, kiek mažiau – aliejaus, margarino, cukraus, kavos, arbatos bei konservų.

 „Esame be galo dėkingi prekybos centrams, kurie aukoja skurstantiems maisto ištisus metus. Tačiau šių mūsų rudeninių ir pavasarinių aukojimo akcijų tikslas – turėti ilgiau galiojančių prekių rezervą, kad galėtumėme jį dar tinkamą vartoti išdalinti atokiau gyvenantiems ir skurstantiems žmonėms arba tiems, kurie kreipėsi į mus ar mūsų partnerius netikėtai“, – pasakoja „Maisto banko“ vadovas Vaidotas Ilgius.

Pasak jo, dažnai galintys savo išlaidų maistui labai neriboti žmonės nesusimąsto apie alkstančiuosius ir kokie paprasti gali būti jų poreikiai ir džiaugsmai. Pavasarinė „Maisto banko“ akcija itin svarbi, nes žiemą padidėja žmonių išlaidos šildymui, drabužiams, išlaidų pareikalauja ligos, senka žmonių užsiaugintų daržovių ar pasiruoštų konservų atsargos ir prasimanyti maisto darosi vis sunkiau. Statistikos departamento duomenimis, penktadalis Lietuvos patenka į skurdo rizikos ribą, tik ne visi ateina prašyti – besikreipusių pagalbos yra apie 300 tūkstančių.

Be pavasarinių ir rudeninių maisto aukojimo akcijų, „Maxima“ remia „Maisto banką“ tris kartus per savaitę atiduodama sezonines daržoves bei vaisius, kurie dėl tinkle taikomų aukštų kokybės standartų nepasiekia parduotuvių lentynų. „Maisto banką“ „Maxima“ remia jau penkerius metus, per kuriuos tinklo parduotuvėse paaukota maisto jau už daugiau kaip 1,5 mln. eurų.

Šiuo metu „Maxima“ prekybos tinklui priklauso 229 „Maxima“ parduotuvės Lietuvoje, kasdien jose apsiperka daugiau nei 0,5 mln. pirkėjų.