„Maxima LT“: kalėdiniam stalui šiemet pirkėjai ketina skirti daugiau
2015 m. lapkričio 30 d.
Grįžti į sąrašą

Pasidalink:

Prekybos tinklas MAXIMA šiemet prognozuoja 1-2 proc. kalėdinio pirkinių krepšelio vertės ir 4-5 proc. bendrą pardavimų augimą. Tikėtina, kad augimą lems optimistiškesnės pirkėjų nuotaikos ir jų nusiteikimas šioms šventėms skirti daugiau lėšų.

„Maxima LT“ užsakymu atlikta Lietuvos gyventojų nuomonės apklausa ir pastarųjų penkerių metų prekybos tinklo pardavimų statistika rodo, kad žmonės šiemet ketina rinktis kokybiškesnius produktus, pasilepinti įdomesniais patiekalais ir pirkti daugiau.

„Šv. Kalėdos šiemet pirkėjams yra optimistiškesnės, žmonės nori gražios šventės. Lietuvoje Kalėdų šventimo tradicijos yra labai tvirtos – dauguma planuoja būti su šeima ir gaminti tradicinius patiekalus. Vis dėl to, matome, kad ruoštis šventėms pradedama vis anksčiau, ir pirkėjų dėmesio kokybei – dar daugiau“, – sakė Žydrūnas Valkeris, „Maxima LT“ generalinis direktorius.

Pirkėjų apklausa patvirtino, kad žmonių nuotaikos, pasitinkant šiųmetines šventes – optimistiškesnės. Ruošti dovanas artimiesiems šiemet planuoja 94 proc. apklaustųjų, pernai – 87 procentai.

Be to, daug mažiau žmonių žada ruošti kalėdinį stalą minimaliomis sąnaudomis. Pernai 28 proc. apklaustųjų sakė maistui išleisiantys iki 30 eurų. Šiemet taip planuoja triskart mažiau – 9 procentai. Labai padaugėjo pirkėjų, kurie vaišėms ketina skirti 91 - 150 eurų, jų net 29 proc., kai pernai buvo tik 9 procentai. Dvigubai daugiau žmonių šventėms planuoja pirkti kokybiškesnius ir brangesnius produktus, nei įprastai – 30 proc. šiemet ir 16 proc. pernai.

Vis tik planuojami pagrindiniai patiekalai ant šventinio vaišių stalo – tradiciniai:  mišrainės, silkė ir jos gaminiai, kūčiukai, žuvies, grybų patiekalai, kepsniai, įvairios daržovės ir vaisiai.

Didžiulis pokytis šiemet – daugiau nei dvigubai didesnė dalis pirkėjų ketina dalį patiekalų kalėdiniam stalui pirkti pagamintus. Pernai jų buvo 29 proc., šiemet net 65 procentai. Tai rodo, kad gyvenimui pamažu gerėjant, žmonės mieliau vaišių ruošimą patiki maisto gamybos meistrams, o patys daugiau dėmesio skiria poilsiui ir artimiesiems.

„Prekybos tinklai tampa vis svarbesni pagalbininkai ruošiantis šventėms, ir mes stengiamės padėti tiek puošiant namus, tiek ieškant dovanų, tiek ruošiant Kučių ir Šv. Kalėdų vaišes. Šiemet dar daugiau – trys iš keturių žmonių – dalį dovanų artimiesiems pirks prekybos tinklų parduotuvėse“, – pasakojo Ž. Valkeris.

Kaip ir pernai, beveik pusė pirkėjų dovanų ieškos likus 2 - 3 savaitėms iki Kalėdų, tačiau daug daugiau žmonių jau turėtų būti pasirūpinę dovanomis. Kalėdinėms dovanoms didžioji dalis pirkėjų numačiusi skirti 31 - 120 eurų, kaip pernai, tačiau kaip ir perkant vaišes, mažėja dalis lietuvių, kurie dovanoms išleis iki 30 eurų. Šiemet tokią sumą nurodė 15 proc. apklaustųjų, o pernai – 23 procentai.

Nors šioms šventėms lietuviai planuoja skirti daugiau, vis tik jų šiųmetinės išlaidos neturėtų išaugti. Per metus MAXIMA parduotuvėse pagrindinių maisto produktų reguliarioms kainoms sumažėjus apie 12 proc., šventinėms šeimos vaišėms turėtų pakakti 120, namams papuošti – apie 65, dovanoms apie 70 eurų.

Pasak Ž. Valkerio, dauguma žmonių palaukia akcijų bei mažesnių kainų, ir tada daro pagrindinius pirkinius, taip bus ir šiemet. Neturėtų pasikeisti ir tai, kad didžiausias kalėdinės prekybos pikas bus gruodžio 23 ir 31 dienomis, kaip jau daugybę metų.

MAXIMA užsakymu reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa atlikta telefonu šių metų lapkritį. 2015 m. apklausos duomenys lyginami su 2014 m. analogiškos apklausos duomenimis.

Pasidalink: