„Maxima LT“ pirkėjų išlaidų indeksas: vartojimas po euro auga vis dar nuosaikiai
2015 m. balandžio 15 d.
Grįžti į sąrašą

Pasidalink:

Kovo mėnesį vartojimas šalyje, lyginant su vasariu, išlieka stabilus. Vasarį pirmą kartą po euro įvedimo fiksuotas šioks toks augimas išlieka, tačiau vartojimo lygis šalyje vis dar gerokai žemesnis nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Mažmeninės prekybos tinklą Lietuvoje valdančios bendrovės „Maxima LT“ fiksuojamas pirkėjų mėnesio išlaidų indeksas kovą dar nesiekia 1 (kaip ir vasarį, yra 0,97). Tai reiškia, kad to paties laikotarpio – kovo mėnesio – vartojimo lygis šiemet nepasiekė praėjusių metų lygio.

Vartojimo lygis šalyje visą pirmąjį šių metų ketvirtį buvo gerokai mažesnis nei pernai – tam daugiausia įtakos turėjo naujos nacionalinės valiutos įvedimas, paskatinęs gyventojus kurį laiką įdėmiau sekti kainas ir atsargiau planuoti savo pirkinius.

„Optimistinė prognozė prasidėjusiam balandžio mėnesiui – kad vartojimo lygis šalyje pagaliau pasieks praėjusių metų lygį. Vis tik realiau, kad dar kelis mėnesius šalies gyventojai vartos nuosaikiai ir atsities tik dar po poros mėnesių. Maždaug tiek laiko po euro įvedimo reikėjo atsitiesti ir kaimyninės šalies – Estijos pirkėjams“, – sako „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.

„Maxima LT“ vadovo teigimu, vartojimą turėtų šiek tiek paskatinti prekybos tinklo įgyvendinama kainų mažinimo strategija. Savo pelno sąskaita bendrovė šiuo metu jau yra atpiginusi apie 1,5 tūkst. maisto ir kitų pirmo būtinumo prekių.

Bendrovės vadovo vertinimu, šis žingsnis pasiteisino. Strateginis sprendimas mažinti nuolatines populiarių prekių kainas padėjo bendrovei išlaikyti stabilius (lyginant su 2014 metais) ar net sąlygojo pagrindinių rodiklių gerėjimą (lyginant šių metų vasarį ir kovą) – apyvartos, vidutinio krepšelio vertės ir apsipirkimų skaičiaus didėjimą, pardavimų kiekio augimą. Pirkinių krepšelio vertė beveik neaugo, nes į pirkinių krepšelius dedant ir šiek tiek daugiau prekių, dėl kainų mažinimo mokėti daugiau netenka.

Kovo mėnesį labiausiai augo įvairių lauko – laisvalaikio, turizmo, sporto – prekių, taip pat žaislų, kepsninių, sėklų, augalų priežiūros prekių pardavimai. Tai siejama su atšilusiais orais, prasidėjusiu iškylų bei sodininkystės ir daržininkystės sezonu. Fiksuojamas ir avalynės bei galanterijos prekių, knygų, spaudos, kanceliarijos prekių pardavimų augimas. Maisto produktų kategorijoje, pastebimas kiaušinių, ledų, saldumynų, šaldytų kulinarijos, miltinių gaminių, žuvies ir mėsos, įvairių šaldytų daržovių, vaisių, uogų ir grybų pardavimų augimas.

Šalies Statistikos departamento fiksuojamas Vartotojų pasitikėjimo rodiklis rodo, kad vartotojų nuotaikos pamažu gerėja. Paskelbus apie euro įvedimą praėjusių metų rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiais smarkiai nukritęs Vartotojų pasitikėjimo rodiklis jau kelis pastaruosius mėnesius stabiliai auga ir kovą beveik stabilizavosi (siekė –2).

Pasidalink: