„Maxima LT“: šiemet laukia sotesnės ir gausesnės šeimos Kalėdos
2016 m. lapkričio 30 d.
Grįžti į sąrašą

Pasidalink:

Šiandien bendrovė „Maxima LT“ pristatė kasmetinį šalies vartotojų įpročių tyrimą „Kalėdų pyragas 2016“, kuriuo siekta išsiaiškinti, kokių švenčių šiemet tikisi ir kaip joms ruošiasi gyventojai. Remiantis tyrimo duomenimis, šiemet laukia sotesnės ir gausesnės Šv. Kalėdos, skirtos artimiausiems šeimos nariams. Lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, šiemet ne tik planuojama daugiau išleisti šventiniam stalui, bet taip pat dovanoti daugiau dovanų.

„Ruošiantis didžiosioms metų šventėms šiemet stebime gerėjančias žmonių nuotaikas. Lyginant su keliais pastaraisiais metais, šventines išlaidas šiemet gyventojai planuoja vis drąsiau, o didžiausią metų šventę nori pasitikti prie gausesnio stalo, kuris šiemet turėtų būti originalesnis. Vis tik, per šias Šv. Kalėdas didžiausias dėmesys bus skiriamas tam, kas svarbiausia kiekvienam iš mūsų – tai šeima ir artimiausi žmonės. Jiems šiemet ketinama dėmesį parodyti ne tik tradiciškai dovanomis, bet ir skiriant daugiau laiko buvimui drauge,  tarpusavio bendravimui“, – sakė „Maximos LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.

Pasak „Maximos LT“ vadovo, šiemet daugiau gyventojų didžiąsias metų šventes planuoja sutikti su šeima ir artimaisiais – net 90 proc. apklaustųjų sakė, kad šiais metais Šv. Kalėdas praleis bendraudami su artimiausiais žmonėmis – tai yra 22 proc. daugiau nei pernai. Net 92 proc. respondentų sako šiemet laiką prie šventinio stalo skirsiantys bendravimui ir pokalbiams, 75 proc. – su artimaisiais keisis dovanomis. Tiesa, daugiau kaip pusė (54 proc.) neslepia, jog švenčių metu taip pat ketina leisti laiką prie televizoriaus.

Lyginant su 2015 m. tyrimo duomenimis, šiemet gyventojai drąsiau planuoja išlaidas šventinėms vaišėms ir joms ketina išleisti kiek daugiau nei pernai. Didžioji dalis (43 proc.) šiemet Kalėdų stalui planuoja išleisti nuo 50 iki 100 eurų, dar trečdalis – nuo 30 iki 50 eurų, kai prieš metus tokią sumą pinigų vaišėms skyrė atitinkamai 39 ir 20 proc. gyventojų. Be to, šiemet perpus – nuo 4 iki 2 proc. sumažėjo tokių, kurie Kalėdas planuoja sutikti kiek kukliau, tam skirdami iki 15 eurų.

Tyrimas parodė, kad išlaidas švenčių stalui gyventojai planuoja racionaliai. Dauguma pirkėjų (79 proc.) sako, kad ruošdami šventinį stalą ieško kokybiškų prekių, tačiau pabrėžia, kad kaina jiems yra taip pat labai svarbi, o mažiau nei 10 proc. teigia, kad kaina jiems nėra svarbi. Apklausos duomenimis žmonės produktų vaišių stalui šiemet ieškos prekybos centruose, taip pat dairysis turguose, specializuotose parduotuvėse ar pas pažįstamus ūkininkus.

Kaip ir kasmet, Šv. Kalėdų stalas neapsieis be tradicinių valgių. Net 9 iš 10 gyventojų savo švenčių stalo neįsivaizduoja be silkės ir kūčiukų, 8 iš 10 – be žuvies patiekalų, mišrainės ir mandarinų. Kita vertus, šiemet lietuviai planuoja šventinį stalą papildyti ne tik tradiciniais patiekalais, bet ir atrasti naujų, dar neragautų skonių ar patiekalų. Beveik 40 proc. tyrimo respondentų sakė, kad šiemet per Šv. Kalėdas ragaus egzotinių vaisių, prabangaus sūrio ir saldumynų.

Net 40 proc. gyventojų prisipažįsta, jog per šias šventes norėtų valgyti sveikiau, tačiau nuogąstauja, jog nepavyks atsispirti sočiam ir riebiam maistui. Subalansuotos mitybos principams per Kalėdas ištikimi planuoja likti 20 proc., dar tiek pat sako, kad sveikiau maitintis pradės pasibaigus šventiniam laikotarpiui.

Šiemet šalies gyventojai planuoja daugiau pinigų skirti dovanoms. Didžioji dalis (38 proc.) dovanoms planuoja skirti nuo 50 iki 100 eurų, kai pernai tokią sumą pinigų skyrė tik 24 proc. Dar beveik penktadalis Kalėdų dovanoms planuoja išleisti nuo 100 iki 200 eurų, o beveik dešimtadalis daugiau kaip 200 eurų.

Pasak „Maxima LT“ komercijos vadovo Pauliaus Dambrausko, artėjančioms šventėms intensyviai ruošiasi ne tik pirkėjai, bet ir prekybininkai bei tiekėjai, šiemet pažėrę nemažai naujovių.

„Pastebime, kad pirkėjai vis dažniau ieško naujų dar neragautų skonių, kurių nori rasti ne tik specializuotose parduotuvėlėse, bet ir mūsų prekybos centruose. Dėl to šiemet Kalėdoms skyrėme ypatingą dėmesį ir šventinį laikotarpį pradedame ne tik su jau pirkėjų pamėgtais produktais, bet ir unikaliomis naujienomis. Šiemet užsibrėžėme tikslą sukurti nepaprastas Kalėdų Kalėdas ir savo pirkėjams pasiūlyti dar nematytą asortimentą. Pakvietėme daugiau kaip 20 didžiausių mūsų tiekėjų prisijungti prie pirmą kartą įgyvendinamo projekto „Kalėdų Kalėdos“ ir sukurti ypatingą asortimentą“, – sakė P. Dambrauskas.

Pasak jo, tiek „Maximos“ tiek jos tiekėjų vizijos sutapo – atsižvelgdami į vis labiau populiarėjančią gurmaniško maisto tendenciją, iš viso 22 gamintojai, tarp jų ir „Meistro kokybės“, šiemet pirkėjams pasiūlė išties gurmanišką asortimentą. Tarp „Kalėdų Kalėdoms“ skirtų produktų pirkėjai išvys ne tik šokoladinių triufelių ar šokoladu aplietų dumplainių, bet ir trumais ar šafranu skaninto majonezo, marinuotą viščiuką su šeivamedžio uogomis ir dar daug kitų.  Išskirtinį Kalėdų asortimentą šiemet pirkėjams  pasiūlys ir „Maximos“ meistrai. Jų asortimente šiemet pirkėjai ras šventinį triušį vyno ir grietinėlės padaže, šventinę keptą antį, raudonųjų uogų tyre aplietą tortą, sveikas salotas su garinta kalakutiena ir salierais bei daug kitų patiekalų ir desertų.

„Maximai“ pakvietus prisijungti prie šio projekto, nusprendėme pirkėjams pasiūlyti ką nors visiškai nauja ir dar neragauta. Taip gimė idėja sujungti tradicinę Kalėdų silkę ir egzotišką skonį, paskaninant ją neįprastais prieskoniais, bei pasiūlyti pirkėjams naują įprastos lašišos skonį, kurį mums pasufleravo mūsų pačių partneriams dovanojamos dovanos. Dabar šie produktai jau pateikti pirkėjų vertinimui. Mums tai bus savotiškas išbandymas, leisiantis geriau suprasti, kaip šalies gyventojai priima egzotiškas žuvies gaminių naujienas. Jei šių produktų pardavimai pateisins lūkesčius, planuojame ateityje pasiūlyti ir daugiau panašių naujovių“, – sakė „Zigmo“ žuvies gaminių gamintojos „ICECO žuvis“ marketingo vadovas Evaldas Kazlauskis.

Iš viso „Kalėdų Kalėdoms“ skirtą „Maximos“ asortimentą sudaro beveik 60 skirtingų gurmaniškų produktų. Juos nuo lapkričio pabaigos prekybos tinklo lankytojai gali įsigyti „Maximos“ parduotuvėse visoje Lietuvoje.

Internetinę apklausą 2016 lapkričio 14-27 d. atliko UAB „Maxima LT“. Joje dalyvavo 855 respondentų.

Pasidalink: