„Maxima LT“ vadovas: vartojimas pagaliau pasiekė praėjusių metų lygį
2015 m. gegužės 05 d.
Grįžti į sąrašą

Pasidalink:

Prekybos tinklo „Maxima“ duomenimis, šalies gyventojų vartojimas balandžio mėnesį pagaliau atsigavo ir pasiekė praėjusių metų lygį. Pernai rugpjūtį patvirtinus naujos nacionalinės valiutos įvedimą vartojimas ėmė mažėti ir nuosekliai atsigauti pradėjo tik šių metų vasarį. Per artimiausius mėnesius tikimasi, kad vartojimas ir toliau nuosaikiai augs.

„Šalies vartotojai atsargiai pasitiko naują nacionalinę valiutą. Jos įvedimas šalyje pristabdė vartojimą Lietuvoje: vartojimo mažėjimą fiksavome 8 mėnesius iš eilės. Vis tik, pasitvirtino mūsų optimistinė prognozė, jog vartojimo lygis balandį pagaliau pasieks praėjusių metų lygį. Taigi, dabar jau galime teigti, kad mūsų šalies vartotojai atsigavo šiek tiek greičiau nei kaimyninės Estijos po euro įvedimo, kur toks pats vartojimo lygis kaip iki euro įvedimo buvo fiksuotas tik gegužės–birželio mėnesiais“, – sako „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.

Mažmeninės prekybos tinklą Lietuvoje valdančios bendrovės „Maxima LT“ fiksuojamas pirkėjų mėnesio išlaidų indeksas balandžio mėnesį pasiekė 1. Tai reiškia, kad vartojimo lygis praėjusiais metais balandžio mėnesį buvo toks pats kaip ir tuo pačiu laikotarpiu šiemet. Pirkinių krepšelio vertė taip pat išliko panaši, nes šių metų pradžioje savo sąskaita bendrovė sumažino maždaug 1,5 tūkst. maisto ir kitų pirmo būtinumo prekių kainas.

„Maxima“ pardavimai rodo, kad balandžio mėnesį labiausiai augo įvairių su sveika gyvensena ir grožio bei namų puoselėjimu susijusių prekių pardavimai: produktai maisto gamybai, kosmetika ir sveikatingumo prekės, gėlės ir jų priežiūros priemonės, švieži vaisiai bei daržovės, šviežia ir šaldyta žuvis bei jos produktai. Tačiau šiek tiek sumažėjo kulinarijos, ledų, namų ūkio ir dekoro, buitinės chemijos prekių, taip pat aprangos pardavimai.

Panašu, kad gyventojai šv. Velykoms ruošėsi iš anksto – tvarkėsi ir puošė namus dar kovą. O balandį skyrė sveikesnio maisto gamybai, savo grožiui ir kokybiškesniam laisvalaikiui, namų ir aplinkos tvarkymui.

Balandį šiek tiek (iki –9) smuko šalies Statistikos departamento fiksuojamas Vartotojų pasitikėjimo rodiklis, kuris pastaruosius kelis mėnesius iki šios stabiliai augo ir kovą buvo beveik stabilizavęsis (siekė –2). Paprastai šis rodiklis pirmasis parodo gyventojų su vartojimu susijusias nuotaikas. Šis smuktelėjimas gali turėti įtakos gegužės mėnesio vartojimo lygiui. Vis tik, tikimasi, kad drastiškai šalies vartojimas nebemažės ir artimiausiais mėnesiais įgaus nuosaikų mažmeninės rinkos augimo pagreitį.

MPI

2014 m.

2015 m.

Sausis

1,07

0,95

Vasaris

1,07

0,97

Kovas

1,00

0,97

Balandis

1,14

1,00

Gegužė

1,04

 

Birželis

1,00

 

Liepa

1,01

 

Rugpjūtis

1,04

 

Rugsėjis

0,99

 

Spalis

1,01

 

Lapkritis

1,04

 

Gruodis

1,02

 


Apie MPI:

Remiantis „Maxima LT“ pirkėjų indeksu (MPI), vartojimas šių metų pradžioje buvo kur kas vangesnis nei praėjusiais metais. Vis dėlto vasario mėnesį jis šiek tiek augo. Tam įtakos galėjo turėti ne tik sumažėjęs gyventojų nerimas dėl įvestos valiutos, bet ir bendrovės „Maxima LT“ strateginis sprendimas mažinti populiariausių produktų kainas bendrovės pelno sąskaita. Vidutiniškai jų kaina „Maxima“ parduotuvėse visoje Lietuvoje sumažėjo 13 proc.

Prieš kelerius metus sukūrusi nuosekliais stebėjimais ir matematiniais skaičiavimais pagrįstą „Maxima LT“ pirkėjų indeksą (MPI), bendrovė jį pasitelkia pirkėjų vartojimo pokyčiams matuoti. MPI rodo, kaip pakito einamojo laikotarpio – mėnesio – „Maxima LT“ pirkėjų krepšelio vertė, lyginant su praėjusių metų atitinkamo laikotarpio krepšelio verte. Jei gautas indeksas yra 1, tai vidutinės pirkėjo išlaidos nepakito, jei jis viršija 1, vadinasi, pirkėjo išlaidos šiais metais augo, jei indeksas yra mažesnis negu 1 – vidutinės išlaidos mažėjo.

Apie vartotojų pasitikėjimo rodiklį:

Statistikos departamento fiksuojamas Vartotojų pasitikėjimo rodiklis rodo gyventojų materialinės padėties ar ją lemiančių ekonominių veiksnių pokyčių prognozes. Jis skaičiuojamas kaip aritmetinis gyventojų atsakymų į keturis klausimus balansų (skirtumo tarp teigiamų ir neigiamų vertinimų) vidurkis. Gyventojų teiraujamasi apie per artimiausius 12 mėn. būsiančią namų ūkio finansinę padėtį, šalies ekonominę padėtį, nedarbo lygio pokytį, tikimybę sutaupyti.

Pasidalink: