„Maxima LT“ vadovas: vartojimo augimas – kol kas nestabilus ir permainingas
2015 m. birželio 05 d.
Grįžti į sąrašą

Pasidalink:

Prekybos tinklo „Maxima“ duomenimis, šalies gyventojų vartojimas po euro įvedimo kol kas – nestabilus. Balandžio mėnesį, pasitvirtino optimistiniam scenarijui, buvo pasiektas praėjusių metų vartojimo lygis, kurį daugiausia lėmė pasiruošimas šv. Velykoms. Gegužę šalies gyventojai vėl vartojo šiek tiek atsargiau.

Pernai rugpjūtį patvirtinus naujos nacionalinės valiutos įvedimą vartojimas ėmė mažėti ir nuosekliai atsigauti pradėjo tik šių metų vasarį. Per artimiausius mėnesius tikimasi, kad vartojimas nuosaikiai augs.

„Balandį skelbėme, kad pasitvirtino optimistinis scenarijus – šalies vartojimas pagaliau pasiekė praėjusių metų lygį. Vis tik dabar matome, kad gegužę vartojimas vėl šiek tiek smuktelėjo, taigi balandžio augimą lėmė pasiruošimas vienai didžiausių metų švenčių – šv. Velykoms. O gegužę vartotojai vėl ėmė vartoti kiek atsargiau. Manome, kad per ateinančius kelis mėnesis vartojimas stabilizuosis ir ims pamažu augti“, – sako „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.

Mažmeninės prekybos tinklą Lietuvoje valdančios bendrovės „Maxima LT“ fiksuojamas pirkėjų mėnesio išlaidų indeksas gegužės mėnesį pasiekė 0,98. Tai reiškia, kad vartojimo lygis praėjusiais metais gegužės mėnesį buvo kiek didesnis nei tuo pačiu laikotarpiu šiemet. Pirkinių krepšelio vertė išliko panaši kaip ir pernai, nes šių metų pradžioje bendrovė „Maxima LT“ savo sąskaita sumažino maždaug 1,5 tūkst. maisto ir kitų pirmo būtinumo prekių kainas. Pastebima, kad pirkėjai į krepšelius deda šiek tiek daugiau prekių, tačiau dėl to jo kaina neišauga.

Statistikos departamento fiksuojamas Vartotojų pasitikėjimo rodiklis, kaip ir balandį, išliko –5. Tai rodo, kad gyventojų nuotaikos geresnės nei, tarkim, praėjusių metų rugpjūtį ir rugsėjį (siekė net –18), tačiau dar nėra labai optimistinės.

„Maxima“ pardavimai rodo, kad gegužės mėnesį labiausiai augo įvairių su sveika gyvensena, grožių bei namų puoselėjimu susijusių prekių pardavimai: produktai maisto gamybai, kosmetika ir sveikatingumo prekės, gėlės ir jų priežiūros priemonės, švieži vaisiai bei daržovės, šviežia ir šaldyta žuvis bei jos produktai, gyvūnų priežiūros priemonės. Tačiau šiek tiek sumažėjo šviežios mėsos, kulinarijos, ledų, kūdikių prekių, namų ūkio ir auto prekių, buitinės chemijos prekių, taip pat avalynės pardavimai.

Pasidalink: