„Maxima LT“ vadovas Ž.Valkeris: nepaisant vėsesnių orų, šią vasarą perkama daugiau nei praėjusią
2015 m. rugpjūčio 13 d.
Grįžti į sąrašą

Pasidalink:

Prekybos tinklo MAXIMA duomenimis, šalies gyventojų vartojimas šią vasarą – didesnis nei pernai. 2015 metų birželį pasiekęs praėjusių metų vartojimo lygį, liepą vartojimas dar labiau išaugo. Tikimasi, kad paskutinį vasaros mėnesį vartojimas ir toliau nuosekliai augs.

„Birželio mėnesį pagaliau vartojimui sugrįžus į praėjusių metų lygį, su šiokiu tokiu nerimu laukėme vasaros. Manėme, kad mūsų prognozes kiek pakoreguos ne itin vasarai būdingi orai, tačiau, kaip rodo mūsų pardavimai bei pirkėjų apsipirkimo indeksas, vyraujant vėsesniems orams, liepą klientai kaip tik buvo linkę į parduotuvę užsukti dažniau ir pirkti daugiau. Remiantis mūsų prognozėmis,  vartojimas nuosekliai augti turėtų ir rugpjūčio mėnesį“, – sako bendrovės „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.

Mažmeninės prekybos tinklą Lietuvoje valdančios bendrovės „Maxima LT“ fiksuojamas pirkėjų mėnesio išlaidų indeksas liepos mėnesį pasiekė 1,03. Vartojimo lygis praėjusių metų liepos mėnesį buvo dviem dešimtosiomis mažesnis nei tuo pačiu laikotarpiu šiemet. Pirkinių krepšelio vertė, fiksuojama prekybos centruose MAXIMA, išliko panaši, o tam tikrų į jį dedamų prekių kaina ir sumažėjo, nes šių metų liepą savo sąskaita bendrovė per kelis etapus jau buvo atpiginusi beveik 3 tūkst. maisto ir kitų pirmo būtinumo prekių.

MAXIMA pardavimai rodo, kad liepos mėnesį labiausiai augo įvairių vasaros sezonui būdingų prekių pardavimai: produktų maisto gamybai, jau paruoštų mėsos ir konditerijos gaminių, nešaldytos žuvies ir žuvies produktų, saldžios ir prieskoninės bakalėjos prekių, taip pat buitinės chemijos prekių ir popieriaus, aprangos, avalynės bei galanterijos pardavimai. Liepos mėnesį buvo fiksuojami išaugę ir maisto gyvūnams pardavimai. Dėl vėsios vasaros pradžios ir vidurio liepą šiek tiek sumažėjo ledų, taip pat žaislų, sporto, laisvalaikio ir turizmo prekių pardavimai, kurie orams įkaitus vėl šoktelėjo į viršų.



MPI Sausis Vasaris Kovas Balandis Gegužė Birželis Liepa Rugpjūtis Rugsėjis Spalis Lapkritis Gruodis
2014 m. 1,07 1,07 1,00 1,14 1,04 1,00 1,01 1,04 0,99 1,01 1,04 1,02
2015 m. 0,95 0,97 0,97 1,00 0,98 1,00 1,03          

Apie MPI:


Remiantis „Maxima LT“ pirkėjų indeksu (MPI), vartojimas šių metų pradžioje buvo kur kas vangesnis nei praėjusiais metais. Vis dėlto vasario mėnesį jis šiek tiek augo. Tam įtakos galėjo turėti ne tik sumažėjęs gyventojų nerimas dėl įvestos valiutos, bet ir bendrovės „Maxima LT“ strateginis sprendimas mažinti populiariausių produktų kainas bendrovės pelno sąskaita. Vidutiniškai jų kaina MAXIMA parduotuvėse visoje Lietuvoje sumažėjo 13 proc.

Prieš kelerius metus sukūrusi nuosekliais stebėjimais ir matematiniais skaičiavimais pagrįstą „Maxima LT“ pirkėjų indeksą (MPI), bendrovė jį pasitelkia pirkėjų vartojimo pokyčiams matuoti. MPI rodo, kaip pakito einamojo laikotarpio – mėnesio – „Maxima LT“ pirkėjų krepšelio vertė, lyginant su praėjusių metų atitinkamo laikotarpio krepšelio verte. Jei gautas indeksas yra 1, tai vidutinės pirkėjo išlaidos nepakito, jei jis viršija 1, vadinasi, pirkėjo išlaidos šiais metais augo, jei indeksas yra mažesnis negu 1 – vidutinės išlaidos mažėjo.

Pasidalink: