„Maxima LT“: vyrams apsipirkinėti pareiga, moterims – malonumas
2015 m. lapkričio 04 d.
Grįžti į sąrašą

Pasidalink:

Dauguma šalies vyrų apsipirkinėjimą laiko tiesiog pareiga, o moterims apsipirkimo procesas yra malonus – kelia dažniau teigiamų nei neigiamų emocijų. Parduotuvėse vyrai prekes dažniausiai renkasi iš atminties arba vietoje – dauguma jų apsipirkinėja be pirkinių sąrašo. Kitaip nei vyrai dauguma moterų parduotuvėje dažniausiai turi iš anksto sudarytą reikiamų prekių sąrašą, vis tik dažnu atveju moterų prekių krepšelį papildo pirkiniai, kurių sąraše nebuvo.

Tokius vyrų ir moterų apsipirkimo įpročių skirtumus atskleidė spalio mėnesį prekybos tinklo „Maxima“ atlikta apklausa socialiniame tinkle „Facebook“. Apklausa taip pat parodė, kad dažniausiai apsipirkimui užtrunkama ne ilgiau nei valandą. Beveik pusė apklaustųjų teigė paprastai prekybos centre apsiperkantys per 30 minučių. Daugiau nei valandą parduotuvėje užtrunka vos 7 proc. visų apklaustųjų, dažnu atveju tarp ilgiausiai apsipirkinėjančių pirkėjų – moterys.

„Dauguma mūsų tinklo pirkėjų – moterys, kurios yra gerokai išrankesnės vartotojos negu vyrai. Galima vyrų ir moterų pirkimo įpročius laikyti stereotipais, tačiau iš tiesų pastebime, jog moterys yra spontaniškesnės, labiau linkusios išbandyti naujoves, pasinaudoti specialiais pasiūlymais. Tačiau kartu jos kreipia didesnį dėmesį į sveikesnius produktus, skaito sudėtis prekių etiketėse. Vyrai stengiasi parduotuvėse neužtrukti, dažniausiai renkasi jau išmėgintus produktus, perka tai, ko reikia“, – sako prekybos tinklo „Maxima“ prekybos vadovas Norbertas Žioba.

„Maxima“ apklausa patvirtina, jog moterims apsipirkimo metu labiau nei vyrams įtaką daro specialūs kainos pasiūlymai. Net 60 proc. moterų stebi kainos pasiūlymus ir atvykdamos į prekybos centrą jau žino, kuriais iš jų pasinaudos. O beveik 63 proc. apklaustų vyrų pripažįsta, kad kainos pasiūlymus pastebi atsitiktinai ir tik retkarčiais.

„Maxima“ duomenimis, moterys apsipirkinėdamos ilgiausiai užtrunka vaisių ir daržovių bei šviežios mėsos skyriuose. Didelė dalis, net 39 proc. moterų, daugiausiai laiko praleidžia namų apyvokos prekių skyriuje. Aktualiausi moterims, kaip ir vyrams – pieno gaminių, šviežių vaisių, daržovių bei šviežios mėsos skyriai, kuriuose respondentai praleidžia daugiausiai laiko.

Yra ir daugiau panašumų – ir vyrai, ir moterys (apie 30 proc. apklaustųjų) teigia vienam apsipirkimui įprastai skiriantys iki 30 eurų. Daugiau nei 50 eurų vieno apsipirkimo metu išleidžia mažiau nei 8 proc. prekybos centrų lankytojų.

38 proc. „Maxima“ apklaustųjų apsipirkinėja tris ir daugiau kartų per savaitę. Mažuma pirkėjų apsipirkinėja tik savaitgaliais arba rečiau nei kartą per savaitę.

„Maxima“ pastebi, kad pirkėjai teikia prioritetą prekybos centrams, kurie pasiūlo gerą kokybės ir kainos santykį. Didžioji dalis respondentų, 17 proc., būtent šią prekybos centrų ypatybę laiko svarbiausia. Taip pat klientams itin svarbu siūlomas pigesnių prekių asortimentas (15 proc.) bei švara ir tvarka parduotuvėse (11 proc.).

Iš prekybos centrų pasirinkimo kriterijų klientams taip pat svarbi ir vieta, kurioje įsikūręs prekybos centras (10 proc.), patogus privažiavimas bei automobilių parkavimo galimybės (7 proc.). Šis kriterijus svarbus ne atsitiktinai, mat didžioji dauguma apklaustųjų teigė apsipirkinėjantys vakare – grįždami iš darbo ar studijų.

Apklausą apie vyrų ir moterų apsipirkinėjimo įpročius prekybos tinklas „Maxima“ atliko spalio mėnesį savo paskyroje socialiniame tinkle „Facebook“. Joje dalyvavo 1311 respondentų. Dauguma apklaustųjų – 26–45 metų amžiaus asmenys iš Vilniaus ir Kauno. Iš viso buvo apklausta 1090 moterų ir 221 vyras. Daugiau nei 77 proc. apklaustųjų – dirbantys asmenys. Apklausoje buvo galima rinktis kelis tinkančius atsakymus. 

Šiuo metu „Maxima“ prekybos tinklui priklauso 232 „Maxima“ parduotuvės Lietuvoje, kasdien jose apsiperka daugiau nei 0,5 mln. pirkėjų.

Pasidalink: