„Maxima“ pasirengusi pirkėjus rytoj aptarnauti tik eurais
2015 m. sausio 15 d.
Grįžti į sąrašą

Pasidalink:

Prekybos tinklo „Maxima“ duomenimis, baigiantis dviejų valiutų cirkuliavimo periodui, situacija parduotuvėse stabili – vis dažniau atsiskaitoma eurais, didžioji dauguma klientų į parduotuves jau užsuka ne išsikeisti pinigų, o įsigyti prekių. Pirmos šių metų savaitės pradžioje 60 proc. atsiskaitymų vyko euras, litu – 40 proc., o pastarosiomis dienomis tarp atsiskaitančiųjų jau vyrauja eurai – maždaug 80 proc. klientų atsiskaito eurais, tik 20 proc. – litais.

„Maxima“ į apyvartą jau yra išleidusi visus planuotus 17 mln. eurų. Per dvi savaites tinklo parduotuvėse visoje Lietuvoje buvo inkasuosi 128 mln. litų ir 41 mln. eurų.

Šiandien yra paskutinė diena, kai šalies gyventojai dar gali atsiskaityti ir litais. Pastebima, kad pastarosiomis dienomis buvo nemažai atsiskaitymų, kurių metu buvo mokama smulkiomis litų ir centų monetomis – klientai stengėsi išleisti paskutinius monetų likučius.

„Perėjimas prie euro mūsų parduotuvėse vyksta sklandžiai ir pagal planą. Šiandien vakare, pasibaigus paskutinei dienai, kai pirkėjai dar gali atsiskaityti ir litais, atliksime kelis pasirengimo darbus klientus aptarnauti jau tik eurais. Pirmiausia, patikrinsime, ar pakeistos visos kainos mūsų parduotuvėse, perjungsime kasas į režimą jau tik eurais, papildomai priminsime parduotuvių darbuotojams, kad rytoj pirkėjai jau nebegalės atsiskaityti litais“, – sako bendrovės „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.

Pasak jo, bendrovės darbuotojams valiutos keitimosi periodas buvo išties nelengvas, nors jam ir buvo pasiruošta iš anksto. Pirmosiomis naujųjų metų savaitėmis „Maxima“ prekybos centruose dirbo maksimalus darbuotojų skaičius. Priklausomai nuo parduotuvės dydžio, kiekvienoje tinklo parduotuvėje papildomai buvo įdarbinta nuo kelių iki keliolikos naujų darbuotojų – iš viso apie kelis tūkstančius naujų darbuotojų, kurių dalis liks dirbti ir toliau.

Dėl išaugusio darbo krūvio valiutos keitimo laikotarpiu parduotuvėse pirmosiomis sausio dienomis buvo sukviesti visose pamainose dirbantys kasininkai-pardavėjai, sutrumpintos darbuotojų pamainų darbo valandos, darbuotojams suteiktos papildomos pertraukėles pailsėti darbo metu.

„Maxima LT“ vadovo teigimu, didesnių nesklandumų pavyko išvengti. Pasitaikė vos trys bandymo atsiskaityti padirbta valiuta atvejai ir jie buvo išaiškinti. Padaugėjo tik parduotuvėse ar nemokama „Maxima“ infolinija pirkėjų užklausų dėl kainų konvertavimo, taip pat ar priimami ir galioja ir kitose ES šalyse cirkuliuojantys eurai ir pan. Daugiausia klausimų sulaukta pirmosiomis naujųjų metų dienomis.

Euro įvedimui prekybos tinklas „Maxima“ ruošėsi beveik metus. Buvo planuojamas grynųjų poreikis, atsižvelgus į konkrečios parduotuvės apyvartas, sutankinti pinigų inkasavimo grafikai. Buvo perprogramuotos parduotuvių kasos, visos finansinės operacijos automatizuotos, siekiant palengvinti darbą tinklo kasininkams-pardavėjams ir išvengti klaidų. Apmokyti tinklo darbuotojai – jiems parengta speciali mokomoji medžiaga, įrengtos mokomosios kasos, kuriose darbuotojai galėjo praktiškai rengtis darbui su dviem valiutomis. „Maxima“ į pasirengimą euro įvedimui investavo daugiau nei 1,3 mln. litų (376,5 tūkst. eurų).

Pasidalink: