„Maxima“ pirkėjų krepšeliuose kas antra prekė – atpiginta
2015 m. birželio 12 d.
Grįžti į sąrašą

Pasidalink:

Prekybos tinklas „Maxima“ laikosi savo šių metų pradžioje rinką sudrebinusios ilgalaikės kainų mažinimo strategijos ir šią savaitę paskelbė toliau mažinantis maisto ir kitų būtiniausių prekių kainas. Trečiuoju kainų mažinimo etapu „Maxima“ atpigino dar beveik 700 kasdienio vartojimo, daugiausia – bakalėjos bei šviežio maisto prekių. Iki šiol per du etapus – vasarį ir balandį – iš viso jau buvo sumažintos maždaug 1500 svarbiausių maisto produktų ir kitų prekių kainos.

„Ilgalaikės kainų mažinimo strategijos „Atpigo“ rezultatais esame patenkinti. Šiuo žingsniu siekėme sustiprinti savo konkurencingumą rinkoje. Ir mums tai pavyko. Turimi duomenys rodo, kad mūsų sąskaita atpigintos prekės tarp pirkėjų populiarios, o jų sutaupytos sumos renkantis šias pigesnes prekes – išties reikšmingos“, – sako bendrovės „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.

„Maxima“ duomenimis, šiuo metu pirkėjų krepšeliuose visoje Lietuvoje – beveik kas antra (46 proc.) prekė yra iš prekybos tinklo savo sąskaita pigintų prekių. Daugiausiai atpigintų prekių, netgi daugiau nei pusę, į krepšelius dėjo Utenos ir Alytaus gyventojai, Kaune ir Klaipėdoje iš pirkėjų perkamų prekių atpigintų „Maxima“ sąskaita buvo beveik pusė.

Po antros kainų mažinimo bangos šių metų balandį sparčiausiai populiarėjusios pigusios prekės visoje Lietuvoje buvo pieno produktai – varškės sūreliai, grietinė, pienas, kefyras, taip pat arbata ir alus. Vis tik, žiūrint pagal etnografinius šalies regionus, matoma šiokių tokių vartojimo skirtumų.

Daugiausiai pieno išgeria dzūkai, o gana nedidelio Mažosios Lietuvos etnografinio regiono gyventojai itin mėgsta grietinę ir suvalgo jos beveik tiek pat, kiek ir žemaičiai, kurių gerokai daugiau. Jogurto daugiausiai suvalgo aukštaičiai ir žemaičiai. Iš mėsos produktų visuose etniniuose regionuose populiariausios šviežios mėsos rūšys – kiauliena ir vištiena.

Daugiausiai daržovių ir vaisių suvalgo dzūkai. Dzūkijoje populiarios agurkinės, lapinės ir šakniavaisinės daržovės,  mėgstami bananai, apelsinai ir obuoliai. Pavyzdžiui, dzūkai obuolių suvalgo net keturis kartus daugiau nei Mažosios Lietuvos gyventojai. Žemaitijoje ir Suvalkijoje tarp vaisių ir daržovių pardavimų dominuoja bulvės. Aukštaičiai, dzūkai ir suvalkiečiai pamėgę ir įvairesnes daržoves bei šviežias šio sezono gėrybes – ridikėlius, slyvinius pomidorus, avokadus.

Įdomu, kad šiuo metu visų etninių regionų populiariausių prekių penkioliktuke – ledai, išskyrus mažąją Lietuvą, kuriai priskiriamas Klaipėdos regionas. Pastebima, kad šiuo metu visos Lietuvos gyventojai perka ir pigesnį cukrų – tikriausiai verda uogienes ar šaldo uogas žiemai.

„Maxima“ duomenimis, pirkdami atpigintas prekes pirkėjai iki dabar jau yra sutaupę daugiau kaip 10 milijonų eurų. Daugiausiai – beveik 6 mln. eurų iš jų  – pirkdami šviežio maisto ir bakalėjos prekes. Būtent šių prekių, patiems pirkėjams pageidaujant per tris kainų mažinimo etapus atpiginta daugiausia.

Trečiuoju „Maxima“ kainų mažinimo etapu prekės pinga vidutiniškai 14 proc., panašiai kaip ir ankstesniais etapais (pirmuoju etapu pigo 13 proc., antruoju – 12 proc.). Tarp labiausiai pingančių (net iki 40 proc.) produktų šiuo etapu – makaronai, ryžiai, saulėgrąžų aliejus, vaisvandeniai, virti, rūkyti ir vytinti mėsos gaminiai, taip pat vynas ir alus. Iš ne maisto prekių ženkliausiai – t. y. beveik penktadaliu – sumažinta įvairių šampūnų, dušo želė, skalbinių minkštiklių, moteriškų pėdkelnių ir žaislų kaina. 

Trečio „Maxima“ kainų mažinimo etapo populiariausių produktų krepšelis:

  Buvusi kaina Sumažėjusi kaina
„Urtės“ sumuštinių duona 1,24 1,12
„Vilkyškių“ jogurto gėrimas 0,82 0,71
Makaronai „Dobele“ 1,01 0,79
Kvietiniai „Kauno grūdų“ miltai 3,58 2,89
„Vilkyškių“ pienas 0,65 0,58
„Vilkyškių“ sviestas 1,33 1,19
Virtos kalakutienos dešrelės 1,30 1,17
Kietasis sūris „Rokiškio GRAND“ 1,09 0,87
Marinuota viščiukų filė 3,79 3,19
Avižiniai sausainiai „Javinė“ 0,78 0,70
Krepšelio suma 15,59 13,21
Sutaupo   15,26 proc.

„Maxima“ jau yra skelbusi, kad populiariausių prekių kainos „Maxima“ parduotuvėse mažinamos bendrovės pelno sąskaita. Planuojamos investicijos į mažesnes nuolatines kainas per 2015 metus sieks apie 10 mln. eurų. 2015 metų pabaigoje atpigintos prekės turėtų sudaryti apie ketvirtadalį bendros prekybos tinklo „Maxima“ apyvartos.

231 prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėje kasdien apsiperka daugiau nei 0,5 mln. pirkėjų, jose dirba daugiau nei 16 tūkst. darbuotojų.

Pasidalink: