Rinkdamiesi Kalėdų dovanas lietuviai nelaukia – jas graibsto jau dabar
2016 m. gruodžio 09 d.
Grįžti į sąrašą

Pasidalink:

Dovanomis, kuriomis per artėjančias šventes palepins savo artimuosius, lietuviai šiemet suskubo rūpintis anksčiau nei įprastai, o jų paieškas paskutinei minutei palieka vis mažiau gyventojų. Prekybos tinklo „Maxima“ duomenimis, šiemet šventinių dovanų prekyba prasidėjo dar lapkritį ir šiuo metu jau pasiekė piką. Didžioji dalis pirkėjų šiemet savo artimiesiems dovanos įvairius saldumynus, žaislus, knygas, įvairias smulkias dovanas, joms vidutiniškai išleisdami nuo 50 iki 100 eurų.

„Galima sakyti, jog kasmet Kalėdos į lietuvių namus ateina vis anksčiau. Kaip parodė mūsų atliktas kasmetinis „Kalėdų pyrago“ tyrimas, šiemet daugiau kaip 65 proc. šalies gyventojų dovanomis ketina pasirūpinti dar iki gruodžio vidurio ir vos 5 proc. jų paieškas planuoja tik paskutinę savaitę prieš didžiąsias šventes. Palyginimui, pernai tokių buvo atitinkamai apie 40 ir 15 proc., o beveik dešimtadalis prisipažino dovanas pirkę švenčių išvakarėse“, – sakė bendrovės „Maxima LT“ komercijos vadovas Paulius Dambrauskas.

Pasak jo, pats kalėdinių dovanų pirkimo įkarštis prasideda kaip tik šiomis dienomis ir paprastai apima pirmąsias gruodžio savaites. Kaip ir kasmet, šiuo laikotarpiu pirkėjai vis aktyviau dairosi įvairių dovanų tiek šeimos nariams ar draugams, tiek ir savo augintiniams.

Įdomu tai, kad lyginant su praėjusiais metais, šiemet dovanų žadama ne tik daugiau, bet ir brangesnių. Remiantis lapkritį atlikto kasmetinio pirkėjų įpročių tyrimo duomenimis, šiemet didžioji dalis gyventojų dovanoms planuoja skirti nuo 50 iki 100 eurų, kai tuo pačiu laikotarpiu pernai dauguma skyrė 30–50 eurų. Be to, šiemet dešimtadaliu padaugėjo ir tokių, kurie dovanoms ketina išleisti ir 200 eurų ar daugiau.

Kaip ir ankstesniais metais, šiemet tradiciškai pirmenybė teikiama įvairioms valgomoms dovanoms. Jų į savo dovanų krepšelį planuoja įtraukti beveik 3 iš 4 pirkėjų. Dažniausiai tai įmantresnis šokoladas, dekoratyviai supakuoti saldumynai, taip pat rūšinė kava, arbata ar kiti gėrimai. Pasak P. Dambrausko, šie produktai ypač mėgstami kaip paskutinės minutės dovana ar tiesiog priedas prie jau anksčiau nupirktos dovanos, todėl jų pardavimai pastebimai šokteli paskutinėmis dienomis iki švenčių.

Dar viena populiari dovana švenčių proga – kosmetika. Ją pirkėjai mielai dovanoja tiek moterims, tiek vyrams, o artėjant šventėms pastebimai išauga įvairių kosmetikos ir kūno priežiūros rinkinių pardavimai. Vyrams neretai dovanojami ir įvairūs automobilių aksesuarai, tokie kaip salono kvėpikliai, taip pat smulki buitinė technika, pavyzdžiui, barzdaskutės. Moterims – plaukų garbanojimo ar tiesinimo žnyplės, taip pat smulki virtuvės technika.

Daugiau nei pusė gyventojų per šventes žada negailėti dovanų vaikams – beveik 60 proc. jiems tradiciškai planuoja pirkti įvairių žaislų, taip pat knygų, vaikiškų drabužių.

Beje, jau kelerius metus iš eilės per Kalėdas nelieka pamiršti ne tik žmonės, bet ir gyvūnai. Pasak P. Dambrausko, artėjant šventėms šokteli įvairių gyvūnų prekių pardavimai. Dažniausiai tai įvairūs skanėstai, minkšti ir guminiai žaislai, gyvūnų drabužiai, miegui skirti guoliai, kurių pardavimai, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, šiemet augo 12 proc.

„Drauge pastebime, jog šiemet pirkėjai dovanoms skiria daugiau laiko, stengiasi šioms suteikti asmeninį prisilietimą. Tai rodo ir kintančios dovanų pakavimo tendencijos – vis daugiau pirkėjų užuot rinkęsi įprastą dovanų maišelį, perka dovanų pakavimo popierių, įvairias juosteles ir kaspinus, į kuriuos dovanas mieliau pakuoja patys“, – pastebi P. Dambrauskas.

Pasak jo, ir pačios dovanos šiemet labiau išieškotos ir kruopščiau atrinktos. Dėl to, atsižvelgdama į stiprėjančią išskirtinių produktų pasirinkimo tendenciją, „Maxima“ šiemet pirkėjams pasiūlė rinktis iš unikalaus „Kalėdų Kalėdų“ prekės ženklu pažymėtų prekių asortimento, kuriame gausu ne tik švenčių stalui skirtų maisto produktų ir kulinarijos gaminių, bet ir dovanoms tinkamų saldėsių. Tarp jų šiuo metu didžiausio populiarumo sulaukia – saldainiai ir dražė šventinėse dėžutėse, įvairaus skonio arbata ir kava šventinėse pakuotėse, pyragui skirtas dekoratyvus ingredientų mišinys.

Šiuo metu Lietuvoje veikia 240 „Maxima“ parduotuvių, kuriose dirba daugiau nei 16 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. pirkėjų. Prekybos tinklas „Maxima“, Lietuvos vartotojų nuomone, yra geriausias kokybės pavyzdys ir simbolis vertinant Lietuvos rinkoje siūlomus produktus bei paslaugas. Tai parodė šiemet nepriklausomos Šveicarijos tyrimų bendrovės „International Certification Association“ (ICERTIAS) atliktas rinkos tyrimas „QUDAL – QUality meDAL“.

Pasidalink: