Stiprindama konkurencingumą „Maxima“ jau investavo 47 mln. eurų
2015 m. rugsėjo 23 d.
Grįžti į sąrašą

Pasidalink:

Prekybos tinklas „Maxima“ neseniai pakeitė savo reklaminį šūkį, dabar jis – „Tai, ko reikia“. Šūkio keitimas – ilgalaikės bendrovės konkuravimo strategijos dalis, šiam žingsniui ruoštasi dvejus metus. Preliminariais skaičiavimais, prekybos tinklą valdančios bendrovės „Maxima LT“ investicijos į veiklos tobulinimo procesus, siekiant patenkinti pasikeitusius pirkėjų lūkesčius ir sėkmingai konkuruoti rinkoje jau siekia 47 mln. eurų.

„Pirkėjas Lietuvoje – itin išrankus. Jam svarbu viskas – kokybė, kaina, asortimentas, apsipirkimo patogumas, aptarnavimas, parduotuvės aplinka ir daugybė kitų dalykų. Ko užteko prieš 10 metų, tarkim, geros parduotuvės vietos, šiandien negana. Apsipirkimo procesui mūsų šalyje yra keliami itin aukšti reikalavimai – tuo mes tikrai esame unikalūs ir skiriamės nuo kitų pasaulio šalių. Todėl mums, prekybininkams, svarbiausias iššūkis – pažinti savo pirkėją ir pasiūlyti tai, ko reikia būtent jam ir būtent šiandien“, – sako bendrovės „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.

Pasak jo, per pastaruosius pora metų bendrovė skyrė nemažai laiko resursų ir investicijų, kad išsiaiškintų, kaip keičiasi pirkėjo Lietuvoje prekybos centrams keliami poreikiai bei lūkesčiai. Taip pat įgyvendinti ar pradėti įgyvendinti projektus kiekvienoje iš pirkėjams svarbių su prekybos centrais susijusių sričių.

„Maxima“ duomenimis, prekių kokybė – vienas pačių svarbiausių prekybos centro pasirinkimą nulemiančių faktorių. Vis tik kokybės suvokimą lemia ne vien objektyvūs kriterijai – maisto saugą ir kokybę reglamentuojantys ES bei Lietuvos teisės aktai, taip pat paties prekybos tinklo patikros procedūros, kurios neretai dar griežtesnės. Kiekviename prekių skyriuje pirkėjai turi skirtingą kokybės suvokimą, kurį nulemia ir emociniai veiksniai.

Pavyzdžiui, didelė dalis pirkėjų maisto kokybę sieja būtent su kilme – ypač mėsos, pieno, duonos gaminių, taip pat vaisių ir daržovių. Kokybiška prekė pirkėjams pirmiausia yra lietuviška prekė, dėl to lietuviškų prekių pasiūla „Maxima“ parduotuvėse nuolat plečiama. Šiuo metu prekybos tinklas „Maxima“ bendradarbiauja su daugiau nei 1 000 Lietuvos tiekėjų. Lietuviškos prekės šviežio maisto skyriuose sudaro vidutiniškai 71 proc.

Tinkama kaina pirkėjams – ta, kuri atitinka kokybę, tačiau vien akcijų nepakanka, „Maxima“ pirkėjai jų gali rasti po 1 000 kasdien. Tyrimai rodo, kad šiandieniniai pirkėjai tikisi nuolat žemos savo mėgstamų produktų kainos. Dėl to prekybos tinklas šių metų pradžioje ėmėsi įgyvendinti ilgalaikę kainų mažinimo strategiją „Atpigo“ ir šiuo metu jau yra savo pelno sąskaita sumažinęs reguliarias beveik 3 tūkst. populiarių prekių kainas. Šiuo metu kiekvieno pirkėjo krepšelyje – kas antra prekė su nuolaida ir bent viena – iš „Atpigo“ prekių sąrašo.

Pastebima, kad vis daugiau dėmesio Lietuvos gyventojai skiria sveikatai ir renkasi sveikesnius produktus – auga vaisių ir daržovių suvartojimas, perkama jų įvairesnių, perkama daugiau liesesnės ir įvairesnės mėsos, duonos su įvairiais grūdais ir sėklomis, auga įvairių sveikų užkandžių populiarumas. Tad „Maxima“ parduotuvėse didėja ir šių, sveikesnių, produktų pasiūla, pirkėjai skatinami jas rinktis taikant akcijas, šias prekes žymint, išskiriant, pasakojant apie jų naudą.

Pastaruosius dvejus metus prekybos tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ aktyviai investuoja ir į plėtrą, daugiausia – jau veikiančių parduotuvių atnaujinimą. Vien per šiuo metus bus atnaujintos 7 ir atidarytos 7 naujos parduotuvės, investuota 12,3 mln. eurų. Šiemet pradėtas naujas – savitarnos kasų diegimo – projektas. Iki metų pabaigos „Maxima LT“ bus įrengusi 50 savitarnos kasų ir, preliminariais skaičiavimais, investavusi į šį projektą daugiau nei 800 tūkst. eurų.

Siekdamas dar geriau atitikti ir viršyti nuolat augančius klientų lūkesčius šiandien ir ateityje, tuo pačiu palengvinti darbą keliolikai tūkstančių kasdien klientus aptarnaujančių tinklo darbuotojų, nuo 2014 metų metais „Maxima“ prekybos tinklas investavo apie 100 tūkst. eurų į savo klientų aptarnavimo standarto diegimą.

Šiuo metu „Maxima“ prekybos tinklui priklauso 231 parduotuvės Lietuvoje. Kasdien jose apsiperka daugiau nei 0,5 mln. pirkėjų.

Pasidalink: