1992
Lietuva prieš porą metų atgavo nepriklausomybę. Šalies ekonomikoje – chaosas. Parduotuvių lentynos tuščios, klientai renkasi turgų. Bendraminčių studentų grupė atidaro tris pirmas maisto prekių parduotuves ir pradeda mažmeninės prekybos verslą.
Įregistruota uždaroji akcinė bendrovė „Urdžia“, padėjusi pamatus „Maxima“ prekybos tinklui.
1994
Pirkėjams pristatytos naujo tipo, įrengtos pagal vieningą standartą sutvarkytos parduotuvės, pavadinimu „Vilniaus prekyba“. Pradedami steigti filialai kituose miestuose – Šakiuose, Anykščiuose, Ukmergėje.
1997
Kaune atidaryta naujo tipo parduotuvė „Taupa“ – didžiausia maisto prekių parduotuvė mieste.
Tais pačiais metais pristatomas privatus prekės ženklas „Meistro kokybė“, skirtas pagal užsakymą gaminamiems aukštos kokybės tradiciniams mėsos gaminiams.
1998
Parduotuvės skirstomos pagal dydį ir pavadinamos „Minima“, „Media“, „Maxima“. Šie metai laikomi oficialiais „Maxima“ prekės ženklo gimimo metais.
1999
Vilniuje, Mindaugo gatvėje, atidaromas didžiausias ir moderniausias tuo metu prekybos centras Lietuvoje.
Tais pačiais metais pristatomi modernūs brūkšninių kodų skaitytuvai, leidžiantys efektyviau dirbti kasose, sumažinti klaidų tikimybę ir klientų laukimo laiką.
2000
„Vilniaus prekybos“ valdomų parduotuvių skaičius pasiekia 100, tinklas tampa mažmeninės prekybos lyderiu Lietuvoje.
Tais pačiais metais Vilniuje, Savanorių prospekte, atidaroma „Maximos bazė“.
Pirkėjams pasiūlomi pirmieji tinklui priklausančio prekės ženklo gaminiai, pažymėti „Taupos“ etikete.
2002
Lankytojams duris atveria Vilniaus „Akropolis“ ir jame veikianti Hyper „Maxima“. „Akropolis“ tampa pirmuoju prekybos ir pramogų centru Baltijos šalyse.
Tais pačiais metais pradėta vykdyti nacionalinė iniciatyva „Lietuvos Maximalistai“, kuria skatiname talentingus moksleivius siekti geriausių rezultatų srityse, kuriose jie yra gabūs.
2003
Pradedama viena pirmųjų lojalumo programų prekybos sektoriuje – nuolaidų programa „Maximum“.
Tais pačiais metais „Taupos“ „T-Market“ centrai pervadinami „Saulutė“ – tokiu pavadinimu vadinamos visos 110 tinklo parduotuvių. Dėmesys sutelkiamas į plėtrą Vakarų Lietuvoje.
2005
Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje veikiančios tinklo parduotuvės pavadinamos vienu vardu – „Maxima“. Parduotuvės dydis žymimas prie „Maxima“ pridedant simbolį „X“: „Maxima X“ – nedidelė parduotuvė šalia namų, „Maxima XX“ – vidutinio dydžio parduotuvė, „Maxima XXX“ – didžiausios prekybos tinklo parduotuvės.
Lietuvoje „Maxima“ kasdienėje kalboje tampa parduotuvės sinonimu.
2007
UAB „VP Market“ tampa MAXIMA LT, UAB.
2008
Pristatoma nemokama informacijos paslauga telefonu – „Maximos“ info linija. Tokia paslauga Lietuvoje įdiegta pirmą kartą tarp prekybos tinklų.
Tais pačiais metais lojalumo kortelės „Maximum“ pavadinimas pakeičiamas į „Ačiū“.
2009
Vilniaus „Akropolyje“ esančioje „Maxima XXX“ pradeda veikti pirmosios savitarnos kasos.
Tais pačiais metais visose Baltijos šalyse „Maxima“ šviežias meistrų gaminamas maistas pradėtas žymėti prekės ženklu „Meistro kokybė“, kuris simbolizuoja aukštą kokybę ir šviežumą.
2011
Atidaroma pirmoji Lietuvoje mažmeninė maisto prekių elektroninė parduotuvė „e-Maxima“.
2014
Pradedamas socialinis bendruomeniškumą puoselėjantis konkursas „Mes – bendruomenė“.
2016
Diegiama atsiskaitymo mobiliaisiais telefonais technologija. Parduotuvėse įrengiami NFC ryšį palaikantys kortelių terminalai, leidžiantys atlikti bekontakčius mokėjimus.
2017
Vilniuje, Naugarduko, Kauno ir Smolensko gatvių sankirtoje, atidarytas naujas „Maximos“ administracinis biuras.
2019
Vilniaus Mindaugo gatvėje esančioje „Maxima“ parduotuvėje įdiegta savarankiško prekių skenavimo sistema („self‑scanning“), siekiant pagreitinti ir pagerinti pirkimo patirtį.
Tais pačiais metais pradėta diegti prekybos tinklų sektoriaus naujovė – elektroninės kainų etiketės.
„Darbdaviai 2019“ konferencijos metu prekybos tinklui „Maxima“ įteiktas Šimtmečio darbdavio apdovanojimas.
Pristatyta „Maxima“ programėlė, leidžianti už pirkinius atsiskaityti dar patogiau.
2021
Pradėtas įgyvendinti formatų vienodinimo projektas, apimantis visas Baltijos šalių „Maximos“ parduotuves. Pokyčių tikslas – suvienodinti kuo daugiau tarpusavyje panašaus dydžio „Maximos“ parduotuvių, kad užsukę į jas pirkėjai bet kurioje šalyje galėtų visada rasti tą patį aiškų ir patogų apsipirkimo kelią, panašų asortimentą ir jo išdėstymo logiką.
2023
Pristatytas naujas privatus prekės ženklas „Well Done“, kurio asortimentą jau metų pradžioje sudarė apie 250 aukštos kokybės maisto produktų visose kategorijose.
Tais pačiais metais pradedamos diegti pažangesnės naujos kartos savitarnos kasos, užtikrinančios sklandesnį ir patogesnį apsipirkimo procesą.
Įdiegtas atnaujinimas taromatuose: gautus pinigus už tarą galima persivesti į skaitmeninę „Ačiū“ kortelę arba paaukoti „Sengirės fondui“.
2024
Atidarytas „Maxima LT“ logistikos centras, aptarnaujantis arti pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių. Į didžiausią bendrovės infrastruktūrinį projektą, kuris – vienas moderniausių Baltijos šalyse, investuota daugiau nei 70 mln. eurų.