2 iš 3 lietuvių svarbūs ekologiški produktai, bet tik trečdalis sutinka mokėti daugiau
2021 m. rugsėjo 28 d.
Grįžti į sąrašą

Pasidalink:

Sveiko gyvenimo būdo ir rūpinimosi aplinka tendencija sparčiai plečiasi Lietuvoje jau keletą metų iš eilės. Ne išimtis ir ekologiškų prekių populiarėjimas – jos vis dažniau sulaukia pirkėjų dėmesio. Lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ užsakymu atlikta gyventojų apklausa rodo, kad 2 iš 3 pirkėjų produkto ekologiškumas yra svarbus kriterijus renkantis prekes.

Šiemet rugpjūtį atliktos Lietuvos gyventojų apklausos duomenimis, 2 iš 3 gyventojų nurodo, kad jiems svarbu, kad produktas būtų ekologiškas, tačiau tik 33 proc. respondentų perka ekologiškas prekes net jeigu jos kainuoja daugiau nei įprasti produktai, o 8 proc. niekuomet neperka ekologiškų produktų.

Dažniausiai respondentai ieško ekologiškų vaisių ir daržovių (nurodė 72 proc. respondentų, perkančių ekologiškus produktus), šviežios ekologiškos mėsos (47 proc.), ekologiškų pieno produktų (45 proc.) bei ekologiškos duonos ir kepamų duonos gaminių (38 proc.).

„Populiarėjant sveikai gyvensenai žmonės didesnį dėmesį skiria ir mitybai, todėl ekologiškų maisto produktų paklausa auga. Jau keletą metų iš eilės fiksuojame, kad kiekvienais metais ekologiškų prekių pardavimai auga apie 10 proc. pagal kiekį. Formuodami asortimentą, stengiamės plėsti ekologiškų prekių įvairovę, todėl pastaraisiais metais ekologiškos produkcijos asortimentas plečiasi. Džiaugiamės, kad didelę dalį ekologiškos produkcijos tiekia Lietuvos gamintojai, kurie vis daugiau dėmesio skiria veiklos tvarumui“, – pastebi „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė ir priduria, kad pirmąjį 2021 m. pusmetį lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, ekologiško šviežio maisto prekių kategorija augo 48 proc.

E. Dapkienė teigia, kad auga ne tik ekologiškai užaugintų lietuviškų daržovių, bet ir egzotinių vaisių, pavyzdžiui, bananų, kivių, avokadų paklausa. Tačiau apklausa atskleidė, kad tik 6 proc. respondentų renkasi ekologiškus saldumynus. „Mūsų duomenys rodo, kad ekologiškas šokoladas, ekologiški traškučiai, yra populiarėjantys produktai, tad natūraliai auga ir šių produktų pasiūla“, – teigia Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė.

Svarbu paminėti, kad didėjant ekologiškos produkcijos pasiūlai, mažėja šios produkcijos kaina. Mažėjant skirtumui tarp įprastų ir ekologiškų prekių kainų – aplinkai draugišku būdu pagamintus produktus renkasi vis daugiau pirkėjų.

Apklausos duomenys rodo, kad tik daliai respondentų rūpi kavos (8 proc.), gazuotų ir negazuotų gaiviųjų gėrimų, sulčių (8 proc.), saldumynų (6 proc.), kulinarijos gaminių (6 proc.), alkoholinių gėrimų (2 proc.) produktų ekologiškumas. 

„Pastebime, kad pirkėjai vis dažniau renkasi ir pramonines bei buities prekes – ekologiškas kosmetikos, asmens higienos bei buitinės chemijos priemones. Pernai daugiau nei 2 kartus išaugo ekologiškų veido odos priežiūros priemonių paklausa, 70 proc. daugiau nupirkta ekologiškų kūno priežiūros ir 50 proc. daugiau asmens higienos priemonių. Apie 30 proc. per 2020 metus padidėjo ekologiškų skalbinių priežiūros priemonių, indų ploviklių ir kitų namų ūkio valymo priemonių pardavimai“ “, – atskleidžia E. Dapkienė.

Pirkėjų įpročių tyrimą prekybos tinklo „Maxima“ užsakymu atliko tyrimų bendrovė „NielsenIQ“, kuri 2021 m. rugpjūčio mėn. internetu apklausė 1 509 respondentus nuo 18 iki 64 m. amžiaus.

Apie prekybos tinklą „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 13 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 400 tūkst. klientų.

Pasidalink: