5 taisyklės, kurias turėtų prisiminti kiekvienas: kaip apsisaugoti nuo viruso, kai tenka vykti į parduotuvę?

2021 m. sausio 20 d.

Likti namuose ir susilaikyti nuo išvykų – taip patariama stabdyti koronaviruso plitimą. Tačiau kaip sumažinti užsikrėtimo tikimybę, kai išvykti iš namų yra privaloma, o kelionės tikslas – maisto prekių parduotuvė? Tokioje vietoje susitikimas su kitais žmonėmis tampa kone neišvengiamas. Vis tik lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė atkreipia dėmesį, kad apsipirkimai bus saugesni, jei prekybos centrų lankytojai laikysis kelių pagrindinių taisyklių.

Sąmoningumas auga

Kaip pasakoja E. Dapkienė, apsirūpinimas maisto produktais net ir pandemijos akivaizdoje išlieka būtinas, tačiau labai svarbu, kad kiekvienas vykstantis į prekybos centrą laikytųsi visų numatytų rekomendacijų bei į apsilankymą parduotuvėje žiūrėtų kaip į būtinybę, o ne pramogą. „Maximos“ atstovė pastebi, kad įtakos saugumui parduotuvės patalpose turi ir jos dydis. Nors neretai lankytojai vengia didesnių prekybos centrų manydami, kad ten bus ir didesnis apsiperkančiųjų skaičius, juose vienam pirkėjui tenkantis plotas – didesnis.

„Savo ruožtu mes ėmėmės visų įmanomų priemonių, kad užsikrėtimo tikimybė „Maximos“ parduotuvėse būtų minimizuota: nuolat dezinfekuojame dažniausiai liečiamus paviršius, prie kasų įrengėme išlaikyti atstumą padedančias nuorodas ir organinio stiklo pertvaras. Vis dėlto tam, kad kelias virusui plisti būtų užkirstas, itin svarbus lankytojų elgesys parduotuvės patalpose“, – akcentuoja ji.

„Maximos“ atstovė teigia vis dažniau pastebinti, kad prekybos centrų lankytojų sąmoningumas auga, tačiau pasitaiko ir atvejų, kai pirkėjams klaidų išvengti nepavyksta. E. Dapkienė išskiria 5 taisykles, kurios padės sumažinti užsikrėtimo tikimybę parduotuvėje.

1. Į parduotuvę – tik su namų darbais

Tam, kad apsipirkimas būtų saugesnis, o kartu ir greitesnis, svarbu dar namuose įvertinti, kokių maisto ar buities prekių trūksta. Apsižvalgę namuose, dar prieš eidami į parduotuvę, pirkėjai turėtų susidaryti sąrašą, kuris padėtų ne tik nepamiršti būtinų įsigyti prekių, bet ir padėtų mažiau laiko sugaišti prekybos centro patalpose.

„Apsipirkimų planavimas – itin svarbus veiksnys kovojant su plintančiu virusu. Todėl sudarant pirkinių sąrašą reikėtų atsižvelgti ne tik į einamai dienai reikalingų produktų įsigijimą, bet ir pagalvoti, ką galima nusipirkti artimiausioms dienoms, kad apsilankymų parduotuvėje skaičių pavyktų sumažinti iki vieno karto per savaitę“, – sako E. Dapkienė.

Tam, kad kontaktų skaičius su svetimais žmonėmis būtų mažesnis, reikėtų įvertinti ir parduotuvės užimtumą bei vykti tomis valandomis, kai pirkėjų srautai būna mažesni: 8–10 val. ryte arba 20–22 val. vakare.

2. Lankytis po vieną

Suplanavus pirkinių krepšelį jau galima pradėti planuoti ir apsilankymą prekybos centre. Tiesa, siekiant sumažinti užsikrėtimo riziką, reikėtų šį darbą patikėti tik vienam iš šeimos narių. Laikantis šios rekomendacijos pavyks ne tik sumažinti kontaktų su kitais žmonėmis skaičių, bet ir išlaikyti didesnę vienam žmogui tenkančio prekybos centro ploto dalį.

Tiesa, vienam žmogui parnešti pirkinius, skirtus visai savaitei, gali būti sudėtinga, tačiau tokiais atvejais reikėtų suplanuoti, kad kol vienas iš šeimos narių, naudodamasis pirkinių vežimėliu, šeimą aprūpina reikiamomis prekėmis, tol antras žmogus laukia automobilyje arba lauke netoli prekybos centro.

3. Apsauga ir dezinfekcija

Saugiam apsipirkimui užtikrinti reikėtų iš anksto pasirūpinti ir prekybos centro patalpose dėvėti burną ir nosį dengiančias apsaugos priemones bei mūvėti vienkartines apsaugines pirštines.

„Itin svarbu, kad tiek veido kaukė, tiek pirštinės būtų sterilios. Nereikėtų vienkartinių medicininių kaukių naudoti pakartotinai, o jei apsaugai naudojamos daugkartinio naudojimo apsaugos priemonės, svarbu po kiekvieno naudojimo jas tinkamai dezinfekuoti arba išgarinti“, – primena E. Dapkienė.

Tiesa, net ir dėvint apsaugines pirštines, reikėtų pasinaudoti parduotuvėse įrengtais dezinfekcinio skysčio stendais bei tiek prieš, tiek po apsipirkimo dezinfekuoti rankas.

4. Saugus atstumas ir greitas apsipirkimas

Ne ką mažiau svarbi taisyklė, galinti padėti sumažinti užsikrėtimo tikimybę, – saugaus 2 metrų atstumo išlaikymas nuo kitų pirkėjų ir parduotuvės darbuotojų bei tikslingas prekių krepšelio papildymas.

„Apsiperkant sugaišti mažiau laiko gali padėti prekių krepšelio papildymas tokia tvarka, kokia yra sukrautos prekės parduotuvėje. Jei pradžioje yra namų apyvokos produktai, reikėtų apžvelgti, galbūt sąrašo pabaigoje esate numatę įsigyti higienos ar kitų pirkinių. Tokiu būdu prekybos centre pavyks išvengti blaškymosi“, – pataria E. Dapkienė.

Vis dėlto, taupant laiką nereikėtų daryti klaidų. Greitas ir saugus apsipirkimas yra neatsiejamas nuo saugaus atstumo palaikymo, tad prireikus prekės, kurią jau renkasi kitas žmogus, nereikėtų grūstis, o mandagiai palaukti kiek toliau ir tik šiam pasitraukus pačiam priartėti prie lentynos. Be to, renkantis prekes reikėtų paisyti ir dar vienos rekomendacijos bei vengti liesti įvairius parduotuvėje esančius paviršius ir prekes, kurių neketinama įsigyti.

5. Atsiskaitymas be kontakto

Saugiai pripildžius pirkinių vežimėlį suplanuotomis prekėmis, reikėtų nepamiršti ir saugaus atsiskaitymo. Tam, kad pavyktų išvengti kontakto su kitais žmonėmis ar parduotuvės darbuotojais, patariama rinktis savitarnos kasas bei mokėti banko kortele su bekontakte pinigų nuskaitymo funkcija.

„Jei vis dėlto pirkėjas nori, kad jį aptarnautų kasininkas, reikėtų griežtai laikytis ant grindų įrengto žymėjimo bei išlaikyti saugų atstumą nuo kitų laukiančiųjų. Negana to, priartėjus prie kasos, derėtų vengti prisilietimų prie paviršių bei paisyti įrengtos organinio stiklo pertvaros – jei reikia, su kasininku kalbėti nebandant jos išvengti“, – kalba „Maximos“ atstovė.

Apie prekybos tinklą „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba daugiau nei 13 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

Pagalba