Amerikinės persėjos vaisius nuo egzotinių vaisių Olimpo šluoja ananasą ir mangą

2021 m. gruodžio 28 d.

Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, žmonės vis daugiau suvalgo avokadų. Tačiau tikrai mažai kas žino, kad avokadai auga ant amerikinės persėjos vaismedžių. Prognozuojama, kad iki 2030 metų pasaulyje avokadai savo populiarumu pralenks kitus tropinius vaisius mangą, ananasą ir papają, kurie šiuo metu eksporto mastais dar lenkia avokadus.

 

„Avokadų pardavimai nuosekliai auga kasmet, tad turime užtikrinti pakankamą jų pasiūlą savo pirkėjams ir Lietuvoje. 2020 metais, palyginti su 2019 metais, jų nupirkta net 19 proc. daugiau. Šiemet, tiesa, augimas lėtesnis – palyginti su pernai, avokadų pirkėjai įsigijo apie 4 proc. daugiau. Visgi tendencija yra akivaizdi – avokadų populiarumas kasmet tik auga“, – sako Ernesta Dapkienė, „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė.

Meksika yra avokadų eksporto lyderė. Būtent iš šios šalies, kaip manoma, yra kilę avokadai. Jos eksportuojamų avokadų vertė sudaro daugiau nei 41 proc. visos pasaulio rinkos. Natūralu, kad dalis avokadų ir lietuviškose parduotuvėse yra būtent iš Meksikos, tačiau dalis jų atkeliauja ir iš Kolumbijos, Peru, Ispanijos, Izraelio, Kenijos ir Pietų Afrikos, dalijasi prekybos tinklas „Maxima“. Platus eksportuojamų šalių ratas leidžia pasiūlyti ir gerą kaina – avokadus šiemet galima įsigyti už daugiau nei 10 proc. mažesnę kainą, palyginti su pernai.

 

Pirkėjai ieško ekologiškų prekių

 

Pandemija ne vieną paskatino peržiūrėti savo mitybos racioną ir jį papildyti sveikesniais produktais, valgyti daugiau daržovių ir atrasti supermaistu vadinamus produktus, kuriems priskiriami ir avokadai. Tačiau, pasak E. Dapkienės, avokaduose atsispindi dar viena tendencija – ekologiškų prekių populiarumas.

„Žmonės vis dažniau ieško ne tik sveikų, bet ir ekologiškų produktų. Tai atsispindi ir importuojamų vaisių kategorijoje. Pavyzdžiui, ekologiškų bananų pardavimai šiemet padidėjo 17 proc., o ekologiškų avokadų – 19 proc.“, – pastebi „Maximos“ atstovė.

Tiesa, nors ir augantys, tačiau ekologiškų avokadų pardavimai dar gerokai atsilieka nuo pačių populiariausių –  mažųjų avokadų – pardavimų. O iš viso nepralenkiami uogų ir vaisių kategorijoje Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, yra bananai.

„Bananai yra dažniausiai perkama prekė mūsų parduotuvėse. Per dieną vidutiniškai parduodame 42 tonas bananas. Pastaruosius metus jų pardavimai sudaro beveik trečdalį visų uogų ir vaisių pardavimų“, – atskleidžia E. Dapkienė, „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė.

 

Apie bendrovę „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 13 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 400 tūkst. klientų.

Pagalba