„Kavos dienos“ – proga sužinoti 5 įdomybes apie populiarų gėrimą ir atrasti naują skonį

2019 m. balandžio 03 d.

Puodelis kavos dažnam yra svarbi ryto ritualų dalis. Kava yra vienas populiariausių gėrimų visame pasaulyje. Prekybos tinklo „Maxima“ duomenimis, kavos populiarumas Lietuvoje neslopsta, o pirkėjai atranda vis didesnę kavos skonių įvairovę.

„Maximos“ parduotuvėse šiuo metu galima įsigyti daugiau negu 370 skirtingų pavadinimų kavos: maltos, tirpios, ekologiškos, taip pat kavos pupelių, kavos mišinių, aparatams skirtos kavos ir kavos pakaitalų. „Iš viso siūlome kavą iš daugiau negu 30 pasaulio šalių. O kiekviena šalis turi unikalias bei savitas kavos auginimo, skrudinimo ir paruošimo tradicijas. Ne veltui sakoma, kad kava atspindi šalies kultūrą ir gali atskleisti daug įdomių istorijų“, – teigia „Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė.

Daugiausia kavos užauginama šalyse, esančiose netoli pusiaujo, tropikuose. Prieš virsdamos gėrimu, pupelės nukeliauja ilgą kelią iš plantacijų iki gamintojų ir pardavėjų. Kiekviename žingsnyje užtikrinama aukščiausia kokybė ir labai griežti standartai. „Kavos derliai kiekvienais metais skiriasi, tad gamintojams ir tiekėjams tenka nemažai iššūkių, kad patenkintų kavos mėgėjų poreikius“, – pastebi V. Drulienė. Pastarųjų metų duomenys rodo, kad „Maximos“ pirkėjai per metus suvartoja apie 4,5 mln. kilogramų kavos.

Daugiausia kavos į „Maximos“ prekybos tinklą šiemet atkeliauja iš Italijos, kuri garsėja ilgamete kavos gėrimo kultūra ir baristų tradicijomis. Juk kavą į Europą pirmieji atgabeno ir kavinę įkūrė būtent Venecijos pirkliai. Nenuostabu, kad kalbėdami apie skirtingą kavą ir įvairius paruošimo būdus ekspertai ir baristos vartoja itališkus terminus: ristretto, espresso, lungo ar cappuccino. Šiuo metu „Maximos“ lentynose puikuojasi bemaž 60 skirtingų kavos produktų iš Italijos – nuo kavos pupelių iki specialios kavos kapsulėse, skirtos kavos aparatams.

V. Drulienė pastebi, kad būtent aparatams skirtos kavos pardavimai auga aktyviausiai – pernai šios kavos parduota kone tris su puse karto daugiau negu užpernai, o pirmojo šių metų ketvirčio rezultatai lyginant su tokiu pat laikotarpiu pernai yra kone trečdaliu didesni. Anot „Maximos“ komercijos vadovės, dalis pirkėjų dažniausiai renkasi seniai pamėgtą kavą, o dalis nuolat domisi ir išbando naujus produktus.

Prekybos tinkle šiuo metu vykstančios „Kavos dienos“ suteikia progą apie kavą sužinoti daugiau. Siūlome susipažinti su 5 įdomybėmis, kurias atskleidžia kava:

1. Kavos medis gyvuoja maždaug 60–70 metų, o pupelės iš tiesų yra uogos. Vienoje uogoje glaudžiasi dvi pupelės.

2. Daugiausia kavos užauginama ir pagaminama Brazilijoje. Pietų Amerikos valstybė yra didžiausia kavos eksportuotoja ir savo istorija gali patvirtinti, jog kavos prekybos mastą pasaulyje lenkia tik naftos produktai.

3. Dvi pagrindinės kavos pupelių rūšys yra arabika ir robusta. Arabikos pupelių derlius būna mažesnis, tačiau tokios kavos skonis – subtilesnis. Kava iš robusta pupelių – kartesnė. Mėgėjų simpatijos aiškios – robustos kavos pupelių suvartojama tris kartus mažiau negu arabikos.

4. Kava skatina išradingumą – pirmoji interneto kamera buvo sukurta Kembridžo universitete, kad darbuotojai nuotoliniu būdu galėtų matyti, kiek gėrimo yra kavos aparato inde.

5. Kavą puodelyje geriausia užplikyti maždaug 90 laipsnių temperatūros vandeniu – praėjus maždaug minutei nuo vandens užvirimo virdulyje. Jeigu į kavą nedėsite cukraus ir kitų priedų, gėrimas bus be kalorijų. 

Apie bendrovę „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

Pagalba