Tarptautinė vaikų gynimo diena: kodėl jiems būtina išmokti suvokti savo jausmus?
2020 m. birželio 01 d.
Grįžti į sąrašą

Birželio 1-oji – Tarptautinė vaikų gynimo diena. Ją minint lietuviškame prekybos tinkle „Maxima“ ilgametis partneris „SOS vaikų kaimai“ pristato vaikams skirtą užduočių knygutę „Mano jausmeliai“. Ją perkantys padės organizacijai, kuri karantino laikotarpiu susidūrė su naujais iššūkiais. O „Mano jausmelių“ turinys pagelbės vaikams išmokti atskirti savo emocijas bei jausmus.

„SOS vaikų kaimų“ socialinių paslaugų šeimai vadovė Rasa Zaidovaitė dalijasi, kad šiuo laikotarpiu ne viena šeima pasakoja ir apie pašlijusius santykius. Dažnas kivirčijasi su antrąja puse, neatranda dialogo. Daugelis pabrėžia, kad šiuo metu itin sunku susikalbėti su šeimos nariais, kurie gerokai didesnę laiko dalį dabar praleidžia kartu. Maža to, reikia sugalvoti kuo užimti atžalas, kai jie visą dieną leidžia namuose.

„Nemažai šeimų gyvena socialiniuose būstuose, kurie nėra itin dideli. Neretai viename kambaryje glaudžiasi iki 5 asmenų. Nors šeimos ir stengiasi laikytis karantino, laiką leidžia namuose, atsiranda daug vidinės trinties, išprovokuojančios nuovargį bei nesutarimus“, – sako R. Zaidovaitė.

Pasak jos, organizacijai svarbu ne tik pamaitinti ar aprengti vaiką, bet ir pasirūpinti jo psichologine sveikata. Itin svarbu, kad nuo mažens vaikai būtų mokomi atpažinti ir suprasti savo emocijas bei kalbėti apie jausmus.

„Skaudi realybė yra ta, kad ne visi vaikai gali džiaugtis vaikyste be rūpesčių. Visgi mes visi turime galimybę tai keisti. Didžiuojamės, galėdami būti „SOS vaikų kaimų“ ilgamečiais partneriais ir džiaugiamės, kad mūsų pirkėjai nelieka abejingi ir visuomet noriai prisideda prie vykdomų socialinių akcijų“, – sako „Maximos“ generalinė direktorė Jolanta Bivainytė.

Užduočių knygutė „Mano jausmeliai“ prekyboje atsiras nuo šios savaitės. Ją pirkėjai įsigyti galės didžiosiose, XX ir XXX formato, parduotuvėse. Knygutės kaina siekia 5,45 euro. Visa suma nukeliaus „SOS vaikų kaimams“.

Šios knygutės autorė, kūrėja Asta Jasiulionienė sako, kad itin svarbu kalbėti apie savo emocijas ir išmokti jas atskirti: „Šiandien jau niekas neabejoja emocinio ugdymo nauda vaikams, kai pati buvau dar vaikas, mūsų šeimoje apie jausmus ir patiriamas emocijas niekas nekalbėjo. Ne dėl to, kad nereikėjo, o dėl to, kad tai nebuvo įprasta, nežinojome, kaip tai daryti. Jausmų pasaulio pažinimas stiprina vaikus ir ruošia gyvenimui. Esu įsitikinusi, kad vaikai, gebantys įvardinti savo patiriamas emocijas, atsakyti sau, kodėl taip sureagavo, yra daug empatiškesni, gali lengviau suprasti ne tik savo, bet ir kitų žmonių poelgius. Tokie vaikai auga pasitikintys savimi.“

Nuolatiniam partneriui „SOS vaikų kaimams“ „Maxima“ įvairiais būdais stengiasi padėti jau daugelį metų. Jau ne pirmus metus „Maxi­mos“ pirkėjai tris metų mėnesius gali padėti „SOS vaikų kaimo“ vaikams aukodami į aukų dėžutes, įrengtas parduotuvėse.

Pernai parduotuvėse buvo suteikta galimybė paaukoti „SOS vaikų kaimams“ vos vienu rankos judesiu – bekontakčiais įrenginiais. Norint paaukoti, pirkėjui tereikia kortele priliesti įrenginį ir organizacijai bus pervestas 1 euras.

Šiemet taip pat bus pratęsta iniciatyva prekiauti menininkės Nomedos Marčėnaitės iliustracijomis puoštais pirkinių maišeliais. Juos įsigiję pirkėjai galės paremti „SOS vaikų kaimo“ globotinius. Pernai akcijos metu buvo surinkta virš 25 tūkst. eurų. Šios lėšos skiriamos vaikų ugdymui, užklasinei veiklai, terapiniams ir kitiems užsiėmimams apmokėti.  Iš viso 2019 m. „SOS vaikų kaimui“ „Maxima“ padėjo surinkti 40 tūkst. eurų.


Apie bendrovę „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.