Tyrimas atskleidė priežastis, kodėl lietuviai raudoną mėsą vis dažniau keičia į paukštieną

2019 m. kovo 18 d.

Dar ir šiandien manoma, kad lietuvių mėgstamiausia ir perkamiausia mėsa yra kiauliena. Tačiau paskutinių metų lietuvių vartojimo įpročius atspindintys pardavimų duomenys rodo visai ką kitą – raudoną mėsą tautiečiai vis dažniau keičia į paukštieną. Prekybininkų skaičiavimais, praėjusiais metais šviežios paukštienos parduota 8,8 tūkst. tonų, o tai yra net dvigubai daugiau nei šviežios raudonos mėsos – jautienos, kiaulienos bei avienos kartu sudėjus. Atliktas gyventojų nuomonės tyrimas atskleidė pagrindines priežastis, kodėl dalis tautiečių ilgainiui kiaulieną iškeitė į vištieną.

„Besikeičiančius mėsos vartojimo įpročius formuoja spartėjantis gyvenimo būdas, noras maitintis ir gyventi sveikiau. Mūsų klientai vis dažniau renkasi lengvai ir greitai paruošiamus produktus, iš kurių galima pagaminti šviežių ir skanių pačių įvairiausių patiekalų. Pastebime, kad ir aktyviai ar reguliariai sportuojantys žmonės dažniau renkasi šviežios vištienos produktus dėl greitesnio bei patogesnio šios mėsos paruošimo galimybių, taip pat dėl to, jog vištiena priskiriama prie lengvesnio, mažiau organizmą apsunkinančio, maisto“, – teigia „Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė.

Anot jos, šviežios vištienos kategorijoje pastaruoju metu auga įvairesnės produkcijos bei įdomesnio išpjaustymo dalių paklausa. V. Drulienė teigia, kad pirkėjai vis dažniau išbando ir noriai perka vištienos petukus, šlaunų mėsą, filė gabaliukus. Pasak prekybos tinklo komercijos vadovės, taip pat vis labiau populiarėja kepimui paruošta, nemarinuota, tačiau tik prieskoniais įtrinta vištiena, kuri paklausiausia tarp greitą gyvenimo būdą propaguojančių žmonių.

2019 vasario mėnesį „Rinkos tyrimų centro“ atlikto tyrimo metu buvo tirti Lietuvos gyventojų mėsos vartojimo įpročiai. Apklausta 1013 respondentų iš įvairių Lietuvos miestų ir miestelių. Apklausa buvo vykdoma tiesioginio interviu metodu. Tyrimo metu paaiškėjo, kad tautiečiai dažniausiai iš šviežios mėsos kategorijos renkasi vištieną bei nurodė priežastis, dėl ko dažniausiai perka būtent šią mėsą.

„Atliktas tyrimas parodė, kad lietuviai vištieną dažniau renkasi dėl skanumo ir paruošimo patogumo, nei dėl sveikumo. Išskirtina tai, kad kalbėdami apie vištienos savybes, mažuma įvardijo maistingumą. Tai iš tiesų kiek nustebino, kadangi sveikatos ekspertai nuolatos akcentuoja, jog vištiena yra visavertis baltymų šaltinis, būtent dėl to ši mėsos rūšis yra ypatingai vertinama sportininkų“, – sako „KG Group“ paukštininkystės verslo vykdomasis direktorius Darius Gudačiauskas.

Tyrimas parodė, jog vištieną dažniausiai perka 63 proc. respondentų. Antrą vietą dažniausiai perkamos šviežios mėsos sąraše užima kiauliena (59 proc.).

Kaip didžiausią įtaką pasirinkimui pirkti vištieną tyrimo dalyviai nurodė tai, kad jie žino daug patiekalų, kuriuos gali pagaminti iš šios mėsos. Taip pat nurodyta, jog vištiena yra skani, ją lengva bei paprasta paruošti. Apklaustieji pažymėjo, jog įtakos pasirinkimui turi ir tai, kad vištiena yra visada šviežia bei pasižymi didele mėsos dalių įvairove.


Apie bendrovę „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.


Apie „KG Group“

Vieną didžiausių, moderniausių ir ekonomiškai stipriausių gamybinių susivienijimų Lietuvoje – įmonių grupę „KG Group“ – sudaro AB „Kauno Grūdai“, Kaišiadorių ir Vilniaus paukštynai bei dukterinės kompanijos. „KG Group“ verslai apima visą gamybos grandinę „nuo lauko iki stalo“, tai leidžia užtikrinti aukštą gaminamų produktų kokybę.

Pagalba