Daigyklų paklausos bumas žymi daržininkystės sezono startą
2021 m. vasario 22 d.
Grįžti į sąrašą

Pasidalink:

Vis ilgiau ir dažniau savo spinduliais mus lepinanti saulė – vienas pirmųjų artėjančio pavasario ženklų, kai pradedama ruoštis naujam sodininkystės ir daržininkystės sezonui. Lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ duomenys rodo, kad įvairių sodo ir daržo prekių paklausa šiemet išaugo 14 proc., tarp jų daigyklų ir vazonėlių skirtų augalų persodinimui – daugiau nei 90 proc. Panašu, kad daržininkystė lietuviams tampa puikia karantino veikla bei paskata patiems užsiauginti vitaminų, o šie metai neturėtų būti išimtis.

Stebi išaugusius pardavimus

Kaip pastebi „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė, kasmet artėjant pavasariui ima augti visų sodo-daržo prekių pardavimai. Vėliau augimas kiek sulėtėja, tačiau tęsiasi iki pat birželio.

„Galima matyti, kad dar nesulaukus kovo, jau vasarį, daržovių ir prieskoninių augalų sėklų ar svogūnų sėjinukų pardavimai išauga kone tris kartus. Žmonės pradeda kaupti sėklų atsargas, ima ruoštis pavasario darbams sode arba užsiima sėjinukų ruošimu namuose. Lyginant su senesnių metų statistiką matome, kad 2020-ųjų kovą daržovių sėklų pardavimai šoktelėjo 4 proc., prieskoninių augalų sėklų – 7 proc., svogūnų sėjinukų pardavimai išaugo daugiau nei 80 proc.“, – sako E. Dapkienė.

Žvelgiant į 2021 metus, „Maximos“ pardavimų duomenys taip pat rodo, kad per porą mėnesių nuo sausio pradžios, lyginant su atitinkamu laikotarpiu pernai, bendrai augalų priežiūros prekių pardavimai padidėjo 14 procentų. Tarp jų daigyklų ir persodinimo vazonėlių pardavimai išaugo net 90 proc.

„Lietuviai pavasario šiemet laukia kaip niekad ir skuba jam ruoštis. Manome, jog žmonės labiau linkę augalus sodinti, persodinti ir prižiūrėti patys bei šitaip turėti malonų užsiėmimą namuose. Galimai tam įtakos turi karantinas, nes žmonės daugiau laiko praleidžia namuose. Kai kas galbūt ryžtasi patys išbandyti naujų dalykų ir pasiruošti naujam sodininkystės ir daržininkystės sezonui artėjant pavasariui ir vasarai“, – komentuoja E. Dapkienė.

Ruoštis pagal saulę

Kad kovo pradžia yra tinkamiausia ruoštis naujam derliaus sezonui, antrina ir sodininkai. Daugelis, net ir neskaitę ūkininko kalendoriaus, puikiai žino, kad sodininkauti namuose tinkamiausias metas yra pradedant po truputį šilti orams, kuomet dienos ilgėja ir augalai gali gauti daugiau saulės šviesos.

Saulės šviesos spektras reguliuoja šaknų, lapų kiekį, bendrai visą augalų augimą. Tad jeigu jos trūksta, augalą kambaryje teks lepinti kiek ilgiau. Nepaisant to, jau dabar, iki kovo pradžios, po truputį galima pradėti galvoti apie tai, ko gali prireikti siekiant pasiruošti sodininkavimui namuose ar vėliau norint persodinti augalus šiltnamyje.

„Artėjantį pavasarį pranašauja ne tik ilgesnės dienos, bet ir tam tikri klientų pasirinkimai. Jei iš pradžių pirkėjai vis dažniau dairosi į įvairias sėklas ir sodinukus, tai kiek vėliau į pirkėjų pirkinių krepšius dedami įvairūs vazonai, juodžemis, trąšos ar kiti sodininkavimui reikalingi priedai. Atitinkamai ir „Maxima“, reaguodama į pirkėjų poreikius, koreguoja savo sodo bei ūkio prekių asortimentą“, – akcentuoja E. Dapkienė.

Apie prekybos tinklą „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba daugiau nei 13 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

Pasidalink: