Ekologiškų prekių pardavimai Lietuvoje gerina rekordus: kas tai lemia?

2019 m. sausio 28 d.

Vis dažnesnis lietuvių pasirinkimas – ekologiškos prekės. Vien pernai jų pardavimai ūgtelėjo penktadaliu, o didžiausio susidomėjimo sulaukia ekologiški maisto produktai. Ekspertai teigia, kad šiam pokyčiui reikšmingą įtaką turi ne tik gausesnė pasiūla, o ir daugiau veiksnių.

„Ekologiškų prekių pasiūla „Maximos“ parduotuvėse praėjusiais metais padidėjo keliais procentais, užtat paklausa, lyginant su 2017-aisiais, šoktelėjo net 20 proc. Vienas svarbiausių veiksnių, lėmęs šį augimą, tai, jog lietuviai pasitiki mūsų šalies gamintojais, vertina jų produkcijos šviežumą, kokybę ir būtent jai teikia pirmenybę. Iš daugiau nei 300 skirtingų pavadinimų ekologiškų prekių, kurias pirkėjai gali rasti mūsų parduotuvėse, didžioji dauguma – per 80 procentų – yra lietuviškos. Jas mums tiekia daugiau nei pusšimtis gamintojų iš visos Lietuvos“, – pasakoja Vilma Drulienė, „Maximos“ komercijos vadovė.

Dalies lietuviškų ekologiškų prekių pardavimai pernai augo įspūdingu tempu. Antai ekologiškų kiaušinių paklausa padidėjo daugiau nei tris kartus, šviežios mėsos ir paukštienos – beveik penkis kartus, o šaldytos mėsos ir paukštienos – net 7,5 karto. Bendrai ekologiškų bakalėjos prekių iš Lietuvos 2018-aisiais parduota 75 proc., prekių kūdikiams – 67 proc., šaldytų produktų – 55 proc. daugiau nei užpernai, o ekologiško šviežio maisto paklausa išaugo beveik dešimtadaliu.

Kitas klientų pasirinkimą lemiantis veiksnys – augantis ekologiškų prekių prieinamumas. Didėjant pasiūlai ir konkurencijai, mažėja šios produkcijos kaina, o tai leidžia pritraukti vis didesnį pirkėjų ratą. Mažėjant skirtumui tarp įprastų ir ekologiškų prekių kainų, kokybiškus, aplinkai draugišku būdu pagamintus produktus, dažniau renkasi vidutines pajamas gaunantys pirkėjai.

Taip pat lietuviai vis daugiau dėmesio skiria savo bei artimųjų sveikatai. Šį teiginį patvirtina tai, kad pagal paklausą, mūsų šalyje tarp ekologiškų prekių pirmauja maistas: pieno produktai, bakalėjos, kūdikių prekės, gėrimai, duonos gaminiai, vaisiai, uogos ir daržovės.

V. Drulienė pabrėžia, kad formuojant „Maximos“ asortimentą, siekiama, jog ekologiškų produktų rastų įvairūs klientai, tiek jaunos šeimos, turinčios mažų vaikų, tiek klientai, auginantys gyvūnus.

„Kūdikių prekės visada patekdavo tarp populiariausių ekologiškų prekių ir ši tendencija išlieka – praėjusiais metais tokių prekių paklausa ūgtelėjo daugiau nei 50 proc. Taip pat lietuviai pamažu atranda ir ekologišką gyvūnų maistą: nors jo parduodama mažiau nei kitų ekologiškų prekių, vien pernai ekologiško kačių ir šunų ėdalo pardavimai padidėjo kone du kartus“, – skaičiuoja „Maximos“ komercijos vadovė.

Rekordinis ekologiškų prekių populiarumas rodo, kad lietuviams rūpi ne tik sveikata, bet ir aplinka, kurioje jie gyvena. Ekologiški produktai žymimi specialiu žalio lapo simboliu ir ekologiškos gamybos sertifikato numeriu, kuris suteikiamas tik tais atvejais, kai ne mažiau nei 95 procentus produkto sudėties sudaro ekologinės kilmės sudedamosios dalys. Ekologijos turi būti laikomasi visuose gamybos ir tiekimo etapuose, nuo žaliavų gavybos, jų laikymo ir perdirbimo sąlygų iki pervežimo, sandėliavimo ir tiekimo galutiniams vartotojams. Tik tokia produkcija Europoje laikoma ekologiška.

„Maxima“ ekologiškus produktus sandėliuoja penkiuose sertifikuotuose sandėliuose visoje Lietuvoje, o kiekviena ekologišką produkciją prekybos tinklui tiekianti įmonė yra sertifikuota pagal nacionalinę žemės ūkio ir maisto kokybės sistemą.

Apie bendrovę „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

Pagalba