„Maximos“ programėlei – dveji: kaip sekasi užsitarnauti pirkėjų prielankumą?
2021 m. vasario 24 d.
Grįžti į sąrašą

Pasidalink:

Skaitmeninės technologijos sparčiai keičia vartotojų įpročius, o be išmaniųjų programėlių klientai vis dažniau neapsieina net ir užsukę į parduotuves kasdienių maisto produktų. Tai rodo lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ mobiliosios programėlės MAXIMA parsisiuntimų duomenys. Vasarį programėlei sukanka dveji. Per šį laiką mobiliąją prekybos tinklo programėlę jau spėjo parsisiųsti 177,7 tūkst. šalies vartotojų. Pastebima, jog programėlė vis sparčiau prisideda keičiant įprastas plastikines lojalumo korteles į virtualias ir tampa pagrindiniu būdu naudotis jų suteikiamomis galimybėmis.

Lojalumo kortelės naudos keliasi į telefonus

Anot Ernestos Dapkienės, prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorės, Lietuvos vartotojai yra imlūs mažmeninės prekybos naujovėms. Tai rodo inovatyvių savitarnos skenavimo sprendimų prigijimas, prekybos tinklo programėlės naudojimo aktyvumas. Vis didesnė dalis vartotojų programėlę renkasi vietoj tradicinės lojalumo kortelės.

Net 93 proc. „Maximos“ programėlę į telefonus parsisiuntusių vartotojų ją yra susieję su turima „Ačiū“ kortele, o atitinkamai 25 proc. programėlėje yra susikūrę virtualią lojalumo kortelę. Tai reiškia, kad jie gali naudotis visomis „Ačiū“ kortelės turėtojams taikomomis akcijomis ir kaupti „Maximos“ pinigus paprasčiausiai savo telefone – be būtinybės su savimi nešiotis plastikinę kortelę.

„Į programėlę telefone yra perkeltos visos lojalumo kortelės naudos, o kartu jos yra integruotos su kitais privalumais – pavyzdžiui, galimybe patogiai rasti taikomų akcijų sąrašą ar atsiskaityti už pirkinius. Dėl to išmaniuoju telefonu kasdienybėje vis didesne dalimi besikliaujantiems šiandienos vartotojams tai tampa patrauklia įprastų lojalumo kortelių alternatyva. Maža to, mobilioji programėlė leidžia pasiekti ir tą pirkėjų segmentą, kuris lojalumo kortelėmis iki šiol visai nesinaudojo, tačiau vertina „Maximos“ programėlės suteikiamas galimybes“, – sako E. Dapkienė.

Naudotojų aktyvumą padidino pandemija

E. Dapkienės teigimu, aktyvių prekybos tinklo programėlės naudotojų skaičius kiekvieną savaitę išauga bent 2 proc., o bendrai siekia 14-25 tūkst. unikalių vartotojų per dieną. Per mėnesį programėlę bent kartą atidaro apie 100 tūkst. vartotojų – daugiau kaip pusė visų ją parsisiuntusių.

„Programėlės vartotojų įsitraukimą liudija ir tai, kad vidutiniškai net apie 70 proc. „Maximos“ klientų asmeninius pasiūlymas aktyvuoja naudodamiesi būtent mobiliąja programėle. Be to, vis daugiau programėlės naudotojų tiesiogiai per ją atsiskaito už pirkinius. Prognozuojame, kad ateityje ši klientų dalis toliau augs, nes vartotojams yra itin patogu viena programėle kasoje nuskenuoti QR nuolaidų kodą ir iš karto atsiskaityti už pirkinius“, – sako E. Dapkienė.

Prekybos tinklo atstovė pažymi, kad specialių QR kodo nuskaitymų skaičius itin išaugo pandemijos metu, kuomet siekdami apsipirkti saugiai gyventojai stengėsi parduotuvėse kaip įmanoma labiau išvengti socialinio kontakto, kuo mažiau liesti įvairius paviršius.

„Pažymėtina ir tai, kad vidutinis programėlės naudotojų prekių krepšelio dydis yra 25 proc. didesnis nei kitų lojalių klientų. Tai bent iš dalies gali būti sietina su tuo, kad šie pirkėjai dažniau pamato ir pasinaudoja specialiais pasiūlymais. Be abejo, šiuo atveju svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, kad dėl pandemijos pirkėjų krepšelis taip pat pradėtas planuoti ilgesniam laikui“, – sako E. Dapkienė.

Jaunimo atsiliepimai – geriausi

Kaip detalizuoja E. Dapkienė, didžiausią dalį (35 proc.) „Maximos“ programėlės naudotojų sudaro 25-34 metų amžiaus pirkėjai, tačiau sprendimu naudojasi labai įvairaus amžiaus klientai – nuo tik pilnametystės sulaukusių ir lojalumo programa galinčių pradėti naudotis gyventojų iki garbaus amžiaus senjorų. Dažniausiai programėle naudojasi didmiesčių gyventojai, o šiuo požiūriu išsiskiria Vilnius, kur gyvena trečdalis programėlės naudotojų.

„Be abejo, naujovės sparčiausiai prigyja didmiesčiuose, tačiau tikimės, kad programėlės naudotojų skaičius nuosekliai augs visoje Lietuvoje. Dabartinių naudotojų atsiliepimai leidžia to tikėtis. Pavyzdžiui, didžiausią augimo potencialą turinčioje jauniausių – 18-25 metų amžiaus – gyventojų grupėje, kaip parodė mūsų atliktas tyrimas, programėlė vertinama 9,1 balo. Tai yra išties labai geras rodiklis. Bendrai visose amžiaus grupėse programėlė įvertinta 8,4 balo – taip pat geras įvertinimas, rodantis, kad dar turime erdvės tobulėjimui“, – pažymi E. Dapkienė.

Pirkėjams – galimybė daugiau sutaupyti

Prekybos tinklo atstovė neslepia, kad labiausiai pirkėjus naudotis programėle skatina akcijos ir specialūs pasiūlymai, kurie taikomi tik nuskenavus programėle QR kodą. Tokius pasiūlymus pirkėjai gauna kiekvieną savaitę. Be to, ketvirtadieniais-sekmadieniais perkant daugiau kaip už 30 eurų ir skenuojant QR kodą visam prekių krepšeliui yra taikoma 10 proc. nuolaida.

„Suprantama, kad pirkėjams nuolaidos ir akcijos yra ypač aktualu. Juk tokia ir yra lojalumo programų esmė – už lojalumą klientams atsidėkoti papildoma verte. Dėl to individualizuotoms ir bendroms akcijoms bei pasiūlymams, kurie būtų vertingi pirkėjams, skiriame išties daug dėmesio. Mobiliosios programėlės dviejų metų gimtadienį taip pat pažymime specialia akcija. Joje automatiškai dalyvauja visi vasario 18-28 dienomis mūsų parduotuvėse apsipirkę ir QR kodus prie kasų nuskenavę klientai. Iš jų bus atrinkta 110 laimėtojų, į kurių virtualias „Ačiū“ korteles pervesime po 20 „Maximos“ pinigų kitiems apsipirkimams“, – pasakoja E. Dapkienė.

Programėlė toliau tobulinama

Tiesa, jos teigimu, akcijos toli gražu nėra vienintelė programėlės naudotojų vertinama nauda. Kaip rodo „Maximos“ atliktas tyrimas, pirkėjams labai svarbu ir tai, kad naudodamiesi programėle jie gali nesinešioti piniginės, patogiai matyti savo apsipirkimų ir išlaidų istoriją, sekti akcijas, suteikiamas nuolaidas ir sukauptus „Maximos“ pinigus.

„Per dvejus metus nuveikta išties nemažai, kad pirkėjai savo išmaniajame telefone norėtų turėti ir naudotųsi „Maximos“ kortele, tačiau vietoje nestovime. Šiuo metu esame išsikėlę tikslą toliau didinti aktyvių programėlės naudotojų dalį, supažindinti pirkėjus su jos suteikiamais privalumais. Dirbame siekdami plėsti programėlės funkcionalumus ir didindami jos patrauklumą vartotojams. Visa tai leidžia inovatyviomis priemonėmis didinti pirkėjų lojalumą ir daro jų apsipirkimus dar patogesnius“, – įsitikinusi E. Dapkienė.

Apie tyrimą

Internetinė lojalių „Maximos“ klientų apklausa buvo atlikta 2020 m. rugpjūčio 10-25 dienomis. Apklausos imtį sudarė 4052 atsitiktinai atrinkti „Maximos“ klientai užsiregistravę AČIŪ paskyroje ir sutinkantys gauti rinkodarinius pasiūlymus el. paštu.

Apie prekybos tinklą „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba daugiau nei 13 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

Pasidalink: