Pirkėjai atskleidė prioritetus: lietuviška kokybė bei nauda šalies ekonomikai
2020 m. spalio 06 d.
Grįžti į sąrašą

Pasidalink:

Produkto kilmės šalis stipriai veikia pirkėjų pasirinkimus: lojalių „Maximos“ klientų apklausa parodė, kad kas antras respondentas yra linkęs pirmenybę teikti lietuviškiems produktams, o trečdalis visada renkasi tik Lietuvoje pagamintas prekes. Svarbiausios savybės, skatinančios pirkėjus rinktis vietinės kilmės maisto produktus, yra jų šviežumas ir didesnė nauda šalies ekonomikai.

Apklausos duomenimis, produkto kilmės šalis patenka tarp penkių svarbiausių pirkimo kriterijų, kuriuos nurodo pirkėjai. Kiti penketuke atsidūrę kriterijai, kuriais labiausiai vadovaujasi pirkėjai, yra: kaina, produkto sudėtis, skonis, nauda sveikatai. Lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė teigia, kad svarbiausi pirkimo kriterijai gali būti tarpusavyje susiję, pavyzdžiui, vietos produkcija dėl trumpesnės prekių logistikos grandinės siejama su šviežumu, o produkto sudėtis lemia jo skonį ir naudą sveikatai.

Sąsajas pastebi ir patys pirkėjai, per apklausą nurodę labiausiai lietuviškoms prekėms būdingas savybes ir priežastis, kodėl Lietuvos gamintojų produkcija atsiduria jų krepšeliuose. Net 59 proc. apklausos dalyvių nurodė, kad geriausiai lietuviškas prekes apibūdina šviežumas ir didesnė nauda šalies ekonomikai. „Daugiau nei pusė apklaustų lojalių mūsų pirkėjų suvokia didelę kasdienių savo pasirinkimų įtaką Lietuvos ekonomikos varikliui. Akivaizdu, kad per karantiną pradėta kampanija „Išvien dėl Lietuvos“ atkreipė vartotojų dėmesį ir daro įtaką pirkėjų elgsenai – apsipirkdami žmonės sąmoningai palaiko mūsų šalies gamintojus. Tai vertiname kaip didelį bendrą laimėjimą“, – pastebi E. Dapkienė.

Kitos pirkėjams svarbios lietuviškų prekių savybės, kurias nurodė apklausos dalyviai, yra natūralumas (pažymėjo 39 proc. respondentų), geresnis skonis (30 proc.), geresnė kokybė (28 proc.).

Iš viso daugiau kaip 40 proc. „Maximos“ apklausoje dalyvavusių klientų teigė, kad yra įsitikinę, jog lietuviška produkcija yra aukštesnės kokybės nei kaimyninių šalių prekės. Vertindami kitas prekių kilmės šalis, daugiausia (61 proc.) pirkėjų išreiškė nuomonę, kad lietuviškiems produktams pagal savybes artimiausi yra Latvijoje pagaminti produktai.

52 proc. pirkėjų sutiko su teiginiu, kad dažniausiai perka Lietuvos gamintojų produkciją, o pakeisti įprastus prekių pasirinkimus galėtų nebent patrauklesnė prekių iš kitų šalių kaina. 

Beveik trečdalis (31 proc.) apklausos dalyvių nurodė, kad visada renkasi Lietuvos gamintojų produkciją, o 26 proc. pirkėjų pažymėjo, jog yra pasirengę mokėti brangiau už prekes, kurios yra lietuviškos.   

Pasak E. Dapkienės, pirkėjų apklausa patvirtina daug metų fiksuojamą tendenciją, jog lietuviška prekės kilmė „Maximos“ klientams yra labai svarbi. „Kas antra mūsų parduotuvėse nupirkta prekė yra lietuviška. Tai suteikia pagrindą plėtoti ilgametes partnerystes su Lietuvos ūkininkais, perdirbėjais, gamintojais ir tiekėjais“, – pabrėžė E. Dapkienė.

Internetinė apklausa apie lojalių „Maximos“ klientų įpročius vykdyta rugpjūčio 10-25 dienomis. Apklausoje dalyvavo 4052 atsitiktinai atrinkti lojalūs „Maximos“ klientai visoje Lietuvoje.

Apie bendrovę „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

Pasidalink: