Pirkėjų krepšeliuose vanduo išskirtinai lietuviškas – dažniau gazuotas ir sufasuotas po 1,5 l
2025 m. kovo 21 d.
Minint pasaulinę vandens dieną, verta prisiminti, kad Lietuva yra unikali šalis, turinti keliskart daugiau gėlo švaraus vandens nei sunaudojame ir beveik visą geriamą vandenį išgaunanti iš giluminių gręžinių. Tai leidžia saugiai gerti net vandentiekio vandenį, o parduotuvių lentynose gausu įvairiausio natūralaus mineralinio vandens.
Gėlas švarus vanduo mums yra toks įprastas dalykas, kad dažnai pamirštame, koks jis svarbus ir, kad dalis šalių susiduria su rimtais iššūkiais dėl senkančių vandens resursų. Prieš daugiau nei 30 metų Jungtinių Tautų Generalinė Asamblėja kovo 22-ąją paskelbė Pasauline vandens diena skirta priminti apie vandens svarbą gyvybei ir sveikatai, ekonomikai, visuomenei bei kultūrai.
Daugiau nei 70 proc. mūsų planetos paviršiaus dengia vanduo, tačiau tik apie 2,5 proc. jo sudaro gėlas vanduo, o dar mažiau jo yra tiesiogiai prieinamas žmonių naudojimui. Spartus gyventojų skaičiaus augimas, klimato kaita ir tarša daro didelį spaudimą šiam brangiam ištekliui. Pasaulinė vandens diena atkreipia dėmesį į šias problemas ir skatina žmones bei bendruomenes imtis aktyvių veiksmų atsakingam vandens išteklių valdymui.
„Tai gera proga susimąstyti, kokie esame turtingi, galėdami tiesiog iš krano įsipilti giluminių gręžinių vandens, o parduotuvėje galėdami rinktis vietinį mineralinį vandenį už prieinamą kainą pagal mums priimtiną skonį, mineralizacijos lygį ar mineralų derinį“, – sako Indrė Tralimaitė-Šeškuvienė, prekybos tinklo „Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų direktorė.
Gazuoto vandens įsigyjama daugiau
Pasak I. Trakimaitės-Šeškuvienės, geriamasis vanduo be jokių pagardinimų ir pridėtinių „pagerinimų“ yra dažna prekė pirkėjų krepšeliuose, kurios metiniai pardavimai paprastai ūgteli 3-7 proc. Gazuotas vanduo pirkėjų krepšeliuose sudaro 54 proc., o negazuotas – 46 proc.
„Tai, jog daugiau nei pusę vandens įsigijimų sudaro gazuotas vanduo, sufleruoja, kad didelė dalis žmonių parduotuvėje vandenį perka dėl kitokio skoninio potyrio. Tai rodo ir perkamiausių prekių ženklų dešimtukas – išraiškingo skonio mineralinis vanduo „Vytautas“ ir „Birutė“ yra tarp penketo perkamiausiųjų. Žinoma, natūralus mineralinis vanduo – tiek gazuotas, tiek negazuotas, populiarus ir kaip funkcinė sveikatingumo priemonė dėl jame ištirpusių organizmui naudingų mineralų“, – kalba I. Trakimaitė-Šeškuvienė.
Labiausiai augo vandens paklausa 5 l talpose
Pirkėjų krepšeliuose dominuoja lietuvių gamintojų vanduo – populiariausių prekių ženklų dešimtukas šioje prekių kategorijoje yra išskirtinai lietuviškas. Vertinant pagal dažniausiai įsigyjamas talpas, pats populiariausias yra vanduo, išpilstytas į 1,5 l butelius, o vanduo 1 l ir 0,5 l talpose pasirenkamas 3-4 kartus rečiau.
„Vanduo 1,5 l buteliuose paprastai yra optimaliausias variantas, naudojamas namuose, automobilyje, jį nesunku parsinešti. Pusės litro buteliai dažniausiai įsigyjami vartoti iškart – jų paklausa paprastai ūgteli šiltuoju metų periodu, nors ir apskritai kasmet nuosekliai didėja. Per praėjusius metus daugiausiai didėjo pardavimai vandens 5 l talpose – jo nupirkta 18 proc. Tai gali būti susiję su gyventojų nerimu dėl karo ir noro turėti namuose geriamo vandens atsargų, mat ankstesniais metais pardavimų augimo nefiksavome“, – kalba prekybos tinklo „Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų direktorė.
Kuo skiriasi vanduo
I. Trakimaitė-Šeškuvienė primena – parduotuvių lentynose esantis geriamas vanduo skiriasi ne tik prekių ženklais ir pakuotės forma, bet ir ir skonio savybėmis, jame ištirpusių medžiagų kompozicija, paruošimo būdu. Sufasuotas vanduo gali būti natūralus mineralinis, stalo, šaltinio.
Pavyzdžiui, natūralus mineralinis vanduo pasižymi originalia ir nekintama natūralia chemine sudėtimi, yra natūraliai švarus, o jo išgavimas bei fasavimas yra griežtai reglamentuojami.
Jeigu ant vandens pakuotės etiketės yra užrašas „šaltinio vanduo“, reiškia, kad jis yra išgaunamas tik iš etiketėje nurodyti šaltinio, jame taip pat yra ištirpusių mineralinių medžiagų, vanduo yra natūraliai švarus, negali būti dezinfekuojamas, tačiau jis nėra oficialiai pripažintas natūraliu mineraliniu vandeniu atsakingos valstybės institucijos.
Stalo vandeniui taikomi mažiau griežti reikalavimai – tai gali būti dezinfekuotas vandentiekio vanduo, praturtinamas mineraliniu vandeniu arba papildomais mineralais, kvapiosiomis medžiagomis arba pridėtiniais skoniais.
„Lietuvoje turime tikrai didelį visų rūšių vandens pasirinkimą, tad galime rinktis ir pagal funkciją, ir pagal skonį ar net mineralų kompoziciją“, – pastebi I. Trakimaitė-Šeškuvienė.
Apie prekybos tinklą „Maxima“
Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir kruopščiai atrinktas pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia arti pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 11 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 400 tūkst. klientų.
Daugiau informacijos:
El. paštas komunikacija@maxima.lt