„Maxima“ perspėja apie netikrus įmonės vardu rengiamus konkursus
2025 m. rugsėjo 12 d.
Atvejų, kai sukčiai organizuoja netikrus konkursus, apsimesdami žinomais prekiniais ženklais, ir toliau nemažėja. Tokie apgaulingi pranešimai ypač populiarūs socialiniuose tinkluose, kai siekiama apgaulės būdu išvilioti asmeninius duomenis ar net pinigus.
Pastaruoju metu įvairiuose socialiniuose tinkluose ir susirašinėjimo programėlėse, tokiuose kaip „Facebook“, „Messenger“ ir kituose kanaluose, plinta sukčiavimo atvejai, kuriuose siūloma laimėti pinigų, automobilių ar kitų vertingų prizų. Viena iš tokių apgaulingų kampanijų – tariamas „Maximos“ žaidimas, kurio metu prašoma paspausti nuorodą ir suvesti asmens duomenis ar užpildyti apklausą. Snieguolė Valiaugaitė, „Maximos“ Komunikacijos ir korporatyvinių ryšių departamento direktorė, įspėja, kad „Maxima“ tokių akcijų nerengia ir ragina būti itin atsargiems.
Ką svarbu žinoti:
1. „Maxima“ niekada neprašo pateikti asmeninės informacijos, slaptažodžių ar prisijungimo prie bankinių paslaugų duomenų.
2. Bet kokį konkursą ar informaciją galima pasitikrinti oficialioje įmonės svetainėje www.maxima.lt arba susisiekus su „Maximos“ klientų aptarnavimo skyriumi tel. nr. +370 800 200 50 arba el. paštu klientai@maxima.lt.
3. Sukčiai dažnai veikia iš paskyrų, kurių pavadinimai labai panašūs į tikras įmonių paskyras, pavyzdžiui, „Maxima Lietuva.fans“. Tačiau oficiali „Maximos“ „Facebook“ paskyra yra tik viena – pavadinimu „Maxima LT“.
Kaip atpažinti dažniausiai pasitaikančius sukčiavimo atvejus:
1. Juos įprastai lydi prašymai pateikti asmeninius duomenis, tokius kaip banko kortelės numeriai, slaptažodžiai ir pan.
2. Sukčiai skatina atlikti veiksmus kuo greičiau, pvz., „patvirtinkite registraciją užpildydami apklausą ir nurodydami savo el. pašto adresą. Nepraleiskite šios ribotos galimybės“.
3. Įrašuose, žinutėse ir pranešimuose būna gramatinių klaidų – netikra informacija dažnai pateikiama netaisyklinga kalba arba su neįprastais žodžiais, kurie nebūdingi oficialiems įmonių pranešimams.
Ką daryti paspaudus sukčių nuorodą:
1. Jei nuorodoje buvo prašoma jūsų asmeninės informacijos – nedelsdami pakeiskite slaptažodžius.
2. Jei pateikėte finansinius duomenis, nedelsiant informuokite savo banką, jei reikia – užblokuokite sąskaitas.
3. Jei susidūrėte su sukčiavimo atveju „Maximos“ vardu, informuokite klientų aptarnavimo skyrių tel. nr. +370 800 200 50 arba el. paštu klientai@maxima.lt.
4. Jei jau nukentėjote – kuo greičiau apie tai praneškite policijai, naudojantis elektroninių paslaugų portalu www.epolicija.lt.
„Būkite atsargūs ir kritiškai vertinkite gaunamą informaciją – visuomet, jei kyla kokių nors abejonių dėl laiško ar nuorodos tikrumo, geriausia kreiptis tiesiogiai į „Maxima“ klientų aptarnavimo skyrių ir pasitikslinti, ar tikrai toks konkursas yra organizuojamas. Iš savo pusės mes ir patys aktyviai stebime socialinius tinklus, aptikus netikrą profilį ar paskyrą – ją blokuojame, prevenciškai dalinamės informacija savo paskyrose, į pagalbą įsitraukia ir virtualus policijos patrulis“, – dalinasi S. Valiaugaitė, „Maximos“ Komunikacijos ir korporatyvinių ryšių departamento direktorė.
Apie prekybos tinklą „Maxima“
Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir kruopščiai atrinktas asortimentas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia arti pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 11 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 400 tūkst. klientų.
Daugiau informacijos:
El. paštas komunikacija@maxima.lt