Kelionių alkį lietuviai malšina užsienio šalių virtuvių patiekalais

2021 m. balandžio 21 d.

Dėl karantino sumažėjus galimybių keliauti Lietuvos gyventojai vis dažniau į skonių keliones leidžiasi savo namuose – patys gamina ir mėgaujasi įvairių pasaulio šalių patiekalais. Prekybininkai skaičiuoja, kad etninės užsienio šalių virtuvės maisto produktų paklausa per metus išaugo daugiau negu trečdaliu.

„Karantinas keičia ne tik žmonių gyvenimo būdą, bet ir maisto gaminimo namuose įpročius. Nuo pandemijos pradžios stebime besikeičiantį klientų pirkinių krepšelį, kuriame vis dažniau atsiduria egzotiški užsienio šalių etninės virtuvės maisto produktai. Akivaizdu, kad karantinas paskatino žmones eksperimentuoti virtuvėje ir pasigaminti maisto patiekalus, kuriuos galbūt anksčiau valgydavo kavinėse ar restoranuose. Kita vertus, negalėdami keliauti žmonės bent mintimis, gamindami ir ragaudami, nusikelia į tolimus kraštus, nes juk maistas žadina prisiminus ir geras emocijas“, – komentuoja Ernesta Dapkienė, prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė.

Lyginant pandemijos metus (nuo 2020 metų kovo iki 2021 metų kovo) su atitinkamu ankstesniu laikotarpiu, etninės užsienio šalių virtuvės maisto produktų pardavimai augo net 37 procentais. O 2021 metų pirmą ketvirtį šių maisto produktų pardavimai prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse toliau augo kone pusantro karto.

Tarp pirkėjų didžiausio populiarumo sulaukė Meksikos virtuvės maisto produktai: kukurūzų traškučiai, tortilijų paplotėliai, įvairūs prieskoniai ir aštrūs padažai. Kukurūzų traškučiai, kurie įprastai naudojami tradiciniam meksikiečių užkandžiui nachos gaminti, yra paklausiausi. Jų parduota per 1,2 mln. pakuočių. Daugiau negu trečdaliu per metus padidėjo tortilijų paplotėlių pardavimai. Iš viso meksikietiškų užkandžių, prieskonių, padažų ar tradicinių patiekalų gamybai skirtų produktų pernai pirkėjai įsigijo ketvirtadaliu daugiau negu prieš metus.

Norintys savo namuose sukurti dalelę Japonijos dažniausiai rinkosi įvairius jūržolių užkandžius. Daugiau negu ketvirtadaliu didėjo prekių sušiams pardavimai. Japonijos virtuvėje naudojamų padažų paklausa buvo 43 proc. didesnė.

Indijos virtuvę „Maximos“ pirkėjai atrado mėgaudamiesi tradiciniu kariu arba Tikka Masala vištiena – šiam patiekalui ruošti reikalingų prieskonių mišinių ir padažo pernai parduota dvigubai daugiau lyginant su ankstesniais metais.

Aitrieji ir saldžiarūgščiai, įvairūs sojų, hoisin bei teriyaki padažai karaliavo ir Kinijos virtuvės skonius išbandyti norėjusių pirkėjų krepšeliuose. O kad Tailando ir kitų Azijos šalių virtuvė Lietuvoje neįsivaizduojama be kokoso pieno, atskleidė per 70 proc. pernai „Maximoje“ augę šio sveiko ir maistingo produkto pardavimai. Kokoso pieną Azijos gyventojai naudoja tiek virdami sriubas ir troškinius, tiek gamindami įvairius desertus. Sprendžiant iš padažų pardavimų, pirkėjai namuose dažniausiai norėjo pasigaminti Tailando virtuvės klasiką – sotų ir gardų ryžių makaronų patiekalą Pad Thai.

Galiausiai, net ir Turkijos virtuvei būdingų prieskonių ir produktų pardavimai „Maximoje“ pernai buvo pastebimai didesni lyginant su ankstesniu laikotarpiu. Turkijos kurortų saulės ir skanaus maisto pasiilgę pirkėjai Lietuvoje į krepšelius dažniau įsidėjo sezamo pastos, avinžirnių ar paprikų padažo.

Apie prekybos tinklą „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 13 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 400 tūkst. klientų.

Pagalba