„Maximos“ apklausa: kaip šv. Velykoms ruošiamės šiemet?

2021 m. kovo 29 d.

Įsismarkavusi pandemija lemia, jog jau antrus metus šv. Velykas pasitiksime kitaip nei buvome įpratę per daugelį metų. Ir nors šv. Velykas praleisime tik su pačiais artimiausiais šeimos nariais, artėjančios šventės nuotaikos pamažu užkariauja tautiečių namus ir širdis. Lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ inicijuotoje velykinėje lojalių pirkėjų apklausoje apie 80 proc. apklaustųjų sako, jog šv. Velykos jiems labai svarbi šventė, kuriai ruošiasi, ir šv. Velykų sekmadienį dengs ir sės prie šventiškai dekoruoto stalo.

Pasiruošimui įsibėgėjant – kvietimas saugoti vieniems kitus ir šventes planuoti atsakingai

Prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorės Ernestos Dapkienės teigimu, beveik 90 proc. apklaustų „Maximos“ klientų sako, jog pandemija turės įtakos, kaip tautiečiai pasitiks artėjančias šv. Velykas. Tarp pagrindinių pasikeitimų klientai įvardina tai, kad per šv. Velykas nevyks pas artimuosius ir nepriims svečių – šv. Velykas švęs viename namų ūkyje, liks namuose, mažiau keliaus.

„Gera girdėti, kad artėjant šv. Velykoms mūsų klientai ketina laikytis galiojančių reikalavimų. Tuo pačiu, stebėdami vartojimo tendencijas prieš šventes bei atsižvelgdami į apklausos rezultatus, kurie patvirtina, jog didelė dalis klientų šv. Velykoms ketina ruoštis likus maždaug savaitei iki šventės, kviečiame saugoti vieniems kitus ir atsakingai planuoti vizitus į parduotuvę. Nuo pandemijos pradžios skatiname klientus į parduotuves užsukti kaip įmanoma rečiau: planuoti meniu, šiuo atveju šventinio stalo, ir prieš atvykstant į prekybos centrą pasiruošti pirkinių sąrašą. Esant parduotuvėje – taisyklingai dėvėti veido kaukę, dezinfekuoti rankas, naudotis nemokamomis vienkartinėmis pirštinėmis, laikytis atstumų tarp pirkėjų ir darbuotojų, ir kt.“, – sako E. Dapkienė.

Šv. Velykų laukia ne tik dažydami kiaušinius

Laukdami šventės tautiečiai sako, jog dažys kiaušinius (87 proc. apklaustųjų), ruoš šventinius patiekalus (75 proc.), tvarkysis namus (74 proc.), pasninkaus (18 proc.), pirks dovanas artimiesiems (17 proc.), jau išsiuntė arba siųs sveikinimus artimiesiems Lietuvoje (16 proc.) ar užsienio šalyse (11 proc.).

„Ruošiantis šv. Velykoms nepamirštamas ir stalo dekoras. Beveik visi apklausti mūsų klientai artėjantį sekmadienį sės prie šventiškai papuošto šv. Velykų stalo. Apie pusė apklaustų klientų šv. Velykų nuotaiką kuria taip pat puošdami ir namų erdves. Paminėta, kad maždaug trečdalis klientų iš anksto taip pat pasirūpina dovanėlėmis vaikams – perka saldėsius: šokoladą, ledinukus, taip pat šventės tematiką atliepiančius žaisliukus“, – pasakoja E. Dapkienė.

Kalbėdama apie išlaidas šventiniam velykiniam stalui, „Maximos“ atstovė dalinasi, jog didžioji dalis (47 proc.) klientų teigia tam skirsiantys nuo 51 iki 100 eurų. Pastebimai mažiau klientų (27 proc.) sako įtilpsiantys į 21-50 eurų biudžetą, kai apie 13 proc. planuoja skirti nuo 101 iki 150 eurų. Nedidelė dalis klientų (4 proc.) šventinio, velykinio stalo ruošai skirs nuo 151 iki 200 eurų. Lygiai tiek pat žmonių (4 proc.) pataupys – jų išlaidos daugiausiai sieks 20 eurų. Vienas procentas apklaustųjų taip pat teigė planuojantys šv. Velykoms išleisti ir daugiau nei 200 eurų. O du procentai respondentų pažymėjo, kad šventinio stalo neruoš.

„Didžioji dalis apklaustų mūsų klientų teigė pirksiantys produktus ir šv. Velykų stalui viską ruošiantys patys. Visgi trečdalis taip pat nurodė, kad ant šventinio velykinio stalo dės ir pačių pagamintus, ir įsigytus, jau paruoštus patiekalus. Dėl šios priežasties šiemet siūlome itin platų ir tradicinių, „mamos virtuvę“ primenančių, ir modernių jau paruoštų patiekalų asortimentą. Manome, kad toks pasirinkimas ypač aktualus žmonėms, kurie šventes pasitiks nedideliuose namų ūkiuose, neaplankys savo tėvų, senelių, kurie įprastai pasirūpindavo šventinio stalo gėrybėmis“, – dalinasi Ernesta Dapkienė, „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė.

Populiarėja gerovės sąlygomis laikomų vištų kiaušiniai

Vartotojų įpročių apklausa taip pat atskleidė vis didėjantį tautiečių susidomėjimą ant kraiko laikomų vištų kiaušiniais. 35 proc. tautiečių teigė, jog artėjančioms šventėms rinksis laisvai laikomų vištų kiaušinius, paženklintus skaičiumi 1, dar 22 proc. apklaustųjų sakė pirksiantys ant kraiko laikomų vištų kiaušinius, žymimus skaičiumi 2.

„Vertiname tokį pirkėjų atsakingumą bei norime pasiūlyti jiems tai, ko pirkėjai pageidauja. Šv. Velykų laikotarpiu planuojame taikyti nuolaidas būtent geresnėmis sąlygomis auginamų vištų kiaušiniams. Ant kraiko laikomų vištų kiaušiniams skirtomis nuolaidomis pirkėjai galės pasinaudoti visose mūsų parduotuvėse, o akcijos tęsis iki dviejų savaičių – tiek šventės metu, tiek savaitę iki jos“, – praneša E. Dapkienė.

Nusipirktus kiaušinius didžioji dalis „Maximos“ klientų (87 proc.) ketina marginti natūraliais augaliniais dažais, pavyzdžiui svogūnų lukštais. Specialius lipdukus sako išmėginsiantys 25 proc. apklaustųjų, cheminius dažus –24 proc. respondentų, vašką – 17 proc. Raižyti kiaušinius ketina 5 proc. tautiečių. Lygiai tiek pat ketina dekoruoti kiaušinius laku. Maždaug vienas procentas apklaustųjų taip pat išmėgins dekupažo techniką arba kiaušinių dažymą šilko skiautėmis.

Paklausti, kiek kiaušinių suvalgo per šventes, dažniausiai klientai atsakė suvalgantys 1-2 arba 3-4 kiaušinius. Taip pat didžioji dalis apklaustųjų minėjo, kad pasibaigus šventėms suvalgo visus nudažytus margučius arba didžiąją jų dalį.

„Populiariausiu priedu prie kiaušinių galima drąsiai tituluoti majonezą. Toliau „rikiuojasi“ duona, krienai, druska, daržovės ir kiti skanūs priedai“, – vardina E. Dapkienė.

Apie apklausą

Internetinę lojalių „Maximos“ klientų apklausą š.m. kovo 9-12 dienomis atliko „KOG institutas“. Apklausoje dalyvavo 1467 „Maximos“ įgyvendindamos lojalumo programos AČIŪ dalyviai, sutikę gauti rinkodarinius pasiūlymus el. paštu.

Apie prekybos tinklą „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba daugiau nei 13 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

Pagalba