Nuolaidos ir geros kainos pasiūlymai – ar tikrai apsimoka užsipirkti daugiau?

2023 m. spalio 5 d.

Kone kiekvienas racionaliai savo išlaidas planuojantis žmogus atkreipia dėmesį į prekybos tinkluose vykdomas akcijas. Tiesa, didelės nuolaidos ir patrauklūs kainų pasiūlymai gali paskatinti įsigyti ne vien tik tuo metu reikalingų prekių pagal sąrašą, bet ir pasirūpinti atsargomis ateičiai. Tačiau ar tikrai visais atvejais tokie neplanuoti pirkiniai su didele nuolaida galiausiai padeda sutaupyti? Didžiausio lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ ir SEB banko specialistai atsako, kokias prekes verta spontaniškai įsidėti į krepšelį, o nuo kokių neplanuotų pirkinių verčiau susilaikyti.

 

Spontaniškumas sugrįžo, planavimas išliko

Pasak prekybos tinklo „Maxima“ Pirkimų departamento direktoriaus Mariaus Tilmanto, per pandemiją ir karantinus pirkėjai įgijo naujų pirkinių planavimo įgūdžių. Pastebima, kad per laiką šios praktikos pirkėjai nepamiršo, tačiau į parduotuves sugrįžtama vis dažniau, o pirkinių krepšelis pasipildo neplanuotais pirkiniais.

„Pandemijos metu pirkėjai į parduotuvę užsukdavo kartą ar du per savaitę, o prieš tai atlikdavo kruopščius namų darbus – planuodavo savo pirkinių sąrašą, vengdavo impulsyvaus pirkimo, vienu metu įsigydavo daugiau reikalingų prekių, tad ir jų vidutinis pirkinių krepšelis buvo didesnis. Pasibaigus pandemijai, gyvenimo tempas vėl tapo greitesniu, šiek tiek pasikeitė ir pirkėjų elgsena parduotuvėse. Išaugęs apsilankymų parduotuvėje skaičius padidino impulsyvaus pirkimo tikimybę, pirkėjai nepraleidžia ir unikalių pasiūlymų“ – teigia M. Tilmantas.

Prekybos tinklo atstovas teigia, kad siekiant patenkinti įvairius pirkėjų poreikius ir apsipirkimo įpročius, prekybos tinklas nuolat stengiasi ne tik sumažinti reguliarias kainas, ypač kasdienio vartojimo prekėms, bet ir užtikrinti, kad kiekvieną dieną pirkėjai galėtų rasti patrauklių akcijų pasiūlymų, leidžiančių jiems sudaryti prekių krepšelį už prieinamą kainą.

„Pirkėjų apklausos rodo, kad net 8 iš 10 lojalių „Maximos“ klientų seka vykdomas akcijas ir atsižvelgia į jas pirkdami“, – priduria M. Tilmantas.

Visgi būtent planavimas, kaip pastebi SEB banko asmeninių finansų ekspertė Sigita Strockytė-Varnė, yra raktas į sumanų apsipirkimą.

„Pirkinių sąrašas ir planas labai padeda nepasimesti prekių ir pasiūlymų gausoje bei išlikti racionaliems. Aiškiai žinodami, dėl kokių produktų vykstame į parduotuvę, įsigysime tai, ko mums tikrai reikia“, – sako S. Strockytė-Varnė.

Asmeninių finansų ekspertės teigimu, norint sudaryti kuo tikslesnį sąrašą, svarbu peržiūrėti visas spinteles, šaldytuvo, šaldiklio turinį ir įvertinus, ko trūksta, pirmiausia tai ir įtraukti į sąrašą.

 

Ar verta pirkti daugiau ypatingų pasiūlymų metu?

Asmeninių finansų ekspertė S. Strockytė-Varnė pastebi, kad žemesnė nei įprastai kaina gali paskatinti nusipirkti daugiau nei vieną prekę tikint, kad taip elgiamės racionaliai ir efektyviai savo finansų atžvilgiu. Kai kuriais atvejais tai iš tiesų gali būti geras sprendimas, tačiau svarbu atsižvelgti į keletą dalykų.

„Norint sandėliuoti ilgo galiojimo prekes, tam reikia turėti pakankamai vietos. Taip pat labai svarbu, kad aiškiai matytume visus pirkinius, nes priešingu atveju galime tiesiog pamiršti, kad juos įsigijome. Taip kito išskirtinio pasiūlymo metu ir vėl nusipirksime daugiau, nors galbūt dar nespėjome sunaudoti to, ką turime“, – pataria S. Strockytė-Varnė.

Ekspertės teigimu, tokių prekių, kaip higienos priemonės, valymo ar skalbimo reikmenys, kurios yra naudojamos metai iš metų, ypatingų pasiūlymų metu naudinga įsigyti ir daugiau. Tiesa, svarbu būti įsitikinus, kad jos tikrai išliks tinkamos ir nepabos.

S. Strockytė-Varnė taip pat akcentuoja, kad priešingai nei higienos priemones ar kitas ilgo naudojimo prekes, dideliais kiekiais neapdairu pirkti mėgstamus produktus.

„Jei nusipirksite daugiau mėgstamų ledų ar šokolado, galimai juos dažniau ir vartosite.  Dėl to išleisite daugiau pinigų nei tokių produktų įsigydami tik retkarčiais. Tikėtina, kad išskirtinio pasiūlymo metu nusipirkus daugiau skalbimo miltelių, nepradėsite dažniau skalbti, bet įsigijus daugiau šokolado, tai gali paskatinti ir dažniau juo smaguriauti“, – sako S. Strockytė-Varnė.

Perkant prekes didesniais kiekiais ekspertė pataria įsivertinti, per kiek laiko įprastai yra sunaudojama produkto pakuotė, sąžiningai atsakyti į klausimus, ar konkretaus produkto namuose turint daugiau neimsite jo dažniau ir vartoti, o taip pat, ar tikrai sunaudosite viską, ką įsigijote.

 

Apie prekybos tinklą „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 12 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 400 tūkst. klientų.

Pagalba