Neeiliniams mokslo metams šiemet ruošėsi anksčiau: dėmesį skyrė higienos ir nuotoliniam mokymuisi reikalingoms prekėms

2020 m. rugsėjo 09 d.

Nors naujųjų mokslo metų pradžią šiemet lydėjo nerimas dėl COVID-19 grėsmės ir nežinomybė dėl sklandaus ugdymo proceso organizavimo, mokyklinio amžiaus vaikų turinys tėvai ir moksleiviai, kaip ir kasmet, kuo geriau stengėsi pasiruošti naujiems mokslo metams. Didžiausio prekybos tinklo Lietuvoje „Maxima“ pardavimų duomenys rodo, kad pastebimai daugiau mokyklinių reikmenų šiemet buvo nupirkta vos paskelbus mokyklinės mugės pradžią. Taip pat fiksuotas higienos produktų bei nuotoliniam mokymuisi reikalingų priemonių paklausos augimas.

Ruoštis pradėjo anksčiau

„Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė sako, kad, kaip ir ankstesniais metais, aktyviausiai mokyklines prekes klientai šiemet įsigijo pačioje rugpjūčio pabaigoje ir pirmosiomis rugsėjo dienomis, kuomet į mokyklą atėjusiems vaikams mokytojai paprastai įvardija, kokių tiksliai priemonių jiems reikės.

„Nors šiemet išryškėjo tendencija, kad nemažai klientų mokyklai reikalingomis prekėmis apsirūpino dar liepos pabaigoje ir pačioje rugpjūčio pradžioje. Fiksavome, kad būtent šiuo laikotarpiu daugelio kanceliarinių priemonių paklausa šiais metais buvo keliskart didesnė nei tuo pačiu laikotarpiu pernai“, – detalizuoja E. Dapkienė.

Anot jos, tai rodo, kad nemažai gyventojų apsipirkimo mokyklai šiemet nenorėjo palikti paskutinei minutei ir stengėsi specialiais pasiūlymais pasinaudoti iš anksto.

E. Dapkienė taip pat pažymi, kad visą rugpjūtį ir rugsėjo pradžioje „Maximos“ parduotuvėse vykusios tradicinės mokyklinės mugės metu šiemet, lyginant su ankstesniais metais, buvo perkama daugiau žemėlapių ir atlasų, atšvaitų, plastilino ir modilino. Be to, šiais metais 9 proc. išaugo ir kuprinių bei sportinių krepšelių paklausa. Populiariausiomis mokyklinėmis prekėmis šiemet išliko sąsiuviniai, tušinukai, piešimo ir braižymo popierius.

„Vertinant kanceliarinių prekių paklausos tendencijas nuo metų pradžios, šiemet pastebimi išaugę tokių prekių kaip guašo, flomasterių, spalvotų pieštukų ir kitų piešimo priemonių pardavimai. Jų paklausa ženkliai didėjo karantino mėnesiais, kuomet tėvai ieškojo būdų, kaip vaikus užimti ir paskatinti jų kūrybą namuose“, – pažymi E. Dapkienė.

Nepamiršo ir vaikų higienos

„Maximos“ atstovė atkreipia dėmesį, kad ruošdamiesi mokslo metams klientai nepraleido progos rudens sezonui aprūpinti vaikus nauja avalyne bei drabužiais, taip pat vaikams skirtomis higienos priemonėmis.

Tai, kad ruošdami vaikus mokyklai tėvai šiemet didesnį dėmesį skirs higienos užtikrinimui, parodė dar liepos mėnesį prekybos tinklo „Maxima“ atlikta lojalių klientų apklausa. Tuomet 60 proc. mokyklinio amžiaus vaikų turinčių klientų teigė, jog ruošdami vaikus mokyklai šiais metais daugiau dėmesio skirs jų imuniteto stiprinimui, o 56 proc. – higienos įpročių ugdymui.

„Šiemet itin populiarūs produktai – dezinfekcinis rankų gelis, ypač skirtas vaikams, ir drėgnos servetėlės Akivaizdu, kad tokiems pasirinkimams įtaką daro vis dar nesitraukianti koronaviruso pandemija. Galima pasidžiaugti, kad tėvai klauso medikų rekomendacijų didesnį dėmesį skirti rankų higienos užtikrinimui. O mes, savo ruožtu, siūlome platų reikalingų priemonių pasirinkimą“, – dalinasi prekybos tinklo „Maxima“ atstovė E. Dapkienė.

Biuro baldų paklausa sumažėjo, o kompiuterijos prekių – augo

Pardavimų tendencijos taip pat rodo, jog įprastai rugpjūčio ir rugsėjo mėnesiais išaugdavusi biuro baldų paklausa šiemet buvo šiek kiek mažesnė. Tai, anot E. Dapkienės, taip pat sietina su COVID-19 įtaka. Baldais, reikalingais darbui ir mokslui namuose, dalis klientų apsirūpino karantino laikotarpiu.

„Nors pirkėjai ir toliau aktyviai domisi ir įsigyja smulkesnes priemones reikalingas dirbti ar mokytis iš namų, pavyzdžiui, ausines, kompiuterio kameras, klaviatūras ir kt.“, – teigia E. Dapkienė.

„Maximos“ atliktos apklausos duomenimis, šiemet didžiausia dalis (37 proc.) tėvelių vieno vaiko mokyklinių prekių krepšeliui planavo skirti nuo 51 iki 100 eurų, beveik trečdalis (31 proc.) ketino išleisti 101-200 eurų, o 17 proc. tam skirti daugiau nei 200 eurų. Dešimtadalis gyventojų aprūpindami savo atžalas mokykliniais reikmenimis planavo įtilpti į 11-50 eurų biudžetą vienam vaikui.

Apie bendrovę „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

Pagalba