Šįmet daugiausiai atpigusių prekių – vaisių, daržovių ir mėsos skyriuose

2019 m. balandžio 08 d.

Pirmąjį šių metų ketvirtį prekybininkai daugiausiai atpigusių prekių skaičiuoja vaisių ir daržovių skyriuose, taip pat kainos žemyn juda žuvies, mėsos, sėklų ir augalų, buitinės technikos skyriuose. Dalies prekių kainos per kelis mėnesius sumažėjo daugiau nei perpus, o artimiausiais mėnesiais didžiausių kainų pokyčių ir toliau laukiama vaisių ir daržovių skyriuose.

Tokias tendencijas atskleidė prekybos tinklas „Maxima“, išanalizavęs mažmeninių kainų pokyčius nuo šių metų sausio 2 d. iki kovo 31 dienos.

„Žiemos sezono metu kai kurių vaisių ir daržovių kainos pasiekia piką, o orams šylant jos pamažu pinga – prasidedant ankstyviesiems derliams išauga pasiūla, be to, gamintojai ir prekybininkai siekia išparduoti sukauptas atsargas ir atlaisvinti lentynas šviežiems produktams. Kainų pokyčiams šiuose ir kituose skyriuose didelę įtaką turi pardavėjų susitarimai su gamintojais ir tiekėjais. Kadangi turime didžiausią parduotuvių tinklą Lietuvoje, nuolat deramės, kad galėtume žmonėms pasiūlyti palankiausias kainas“, – sako „Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė.

Labiausiai per pirmąjį ketvirtį „Maximos“ parduotuvėse atpigo Pekino kopūstų ir salierų sėklos (61 proc.), ličiai (56 proc.), braškės (53 proc.). Tarp daugiau nei perpus atpigusių prekių taip pat yra gėlių, žaislų, elektronikos prietaisų.

Skaičiuojant atpigusių prekių kiekį, labiausiai išsiskiria vaisiai ir uogos – jų asortimente kaina sumažėjo net 22 proc. prekių. Be minėtųjų ličių ir braškių, parduotuvėse žmonės taip pat gali rasti trečdaliu pigesnių apelsinų ir šilauogių, ketvirtadaliu sumažėjo didelių mandarinų, slyvų, rambutanų kainos, o 20 proc. ir daugiau atpigo kriaušės, besėklės vynuogės, greipfrutai, melionai, žaliosios citrinos ir obuoliai „Gloster“.

Mažiau išleisti žmonės taip pat gali šluodami šviežių daržovių lentynas – čia per tris šių metų mėnesius sumažėjo apie 7 proc. siūlomų prekių kainos. Svogūnai atpigo 49 proc., garbanotieji tamsūs pomidorai – 38 proc., „vaikų“ pomidorai – 32 proc., taip pat penktadaliu ir daugiau sumažėjo brokolių, pomidorų „Kumato“, baklažanų kainos. Kukliau, apie 10 proc., smuktelėjo ilgavaisių agurkų, salotų „Romaine“, ryšuliais parduodamų ridikėlių, juodųjų ridikų, baltųjų smidrų kainos.

Lietuviai vaisius ir daržoves ne tik perka, bet ir augina patys, o namų šeimininkai šylant orams daugiau dėmesio skiria aplinkai, sodindami gėles, krūmus ir kitus augalus. Pastaruoju metu užfiksuotas kainų sumažėjimas ir sėklų, gėlių bei augalų skyriuje – atpigo apie 7 proc. jame esančių prekių. Beje, „Maximos“ parduotuvėse galima rasti ne tik skintų ar vazoninių gėlių, įvairių sėklų ir daigų, bet ir vaismedžių, o obels ir trešnės medelių kainos, lyginant su sausiu, sumažėjo daugiau nei trečdaliu.

Geresnių kainų galima rasti ir prekybos tinklo šaldytuvuose, kur laikomi mėsos gaminiai ir šaldyta žuvis bei jos produktai. Antai vytinta „Gaspadoriaus“ dešra atpigo 33 proc., virtas rūkytas jautienos servelatas – 28 proc., vytintas saliamis – 27 proc., daugiau nei penktadaliu taip pat sumažėjo karštai rūkyto kepto saliamio, karštai rūkytos šoninės kubelių, karštai rūkytos kalakutų filė kainos. Gurmanai dešimtadaliu pigiau nei sausį gali įsigyti baltakojų blyškiųjų krevečių „Fishport“, kalmarų žiedų tešloje, vytinto serano kumpio, karštai rūkyto kiaulienos kumpio, vytintos dešros „Fuet Aroso“ ir įvairių kitų prekių.

Dar vienas skyrius, kuriame kainos nuolat peržiūrimos – buitinė technika ir elektronika. „Maximos“ parduotuvėse atpigo dalis „Xiaomi“ elektronikos, pirkėjai dėl to sutaupo net kelias dešimtis eurų. Pavyzdžiui, „Xiaomi“ dulkių siurblys-robotas atpigo 14 proc. ir dabar kainuoja 299,99 Eur, o „Xiaomi“ oro drėkintuvas atpigo 10 proc. iki 179,99 Eur.

Apie bendrovę „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

Pagalba